معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمان خبرداد


کرمان در رتبه‌های تک رقمی پیوند اعضا در کشور

معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: از سال ۸۳ پیوند اعضا در استان کرمان آغاز شده و تا کنون ۱۲۲۸ مورد موفق پیوند عضو به ثبت رسیده است و استان کرمان در بین ۳۲ مرکز پیوند اعضا کشور به طور متوالی حائز رتبه چهارم تا هشتم است.

به گزارش کرمان‌نو به نقل از صداو سیمای مرکز کرمان، معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: از سال ۸۳ پیوند اعضا در استان کرمان آغاز شده و تا کنون هزار و ۲۲۸ مورد موفق پیوند عضو به ثبت رسیده است.
دکتر هاشمی افزود: از سال ۸۸ عمل پیوند کبد انجام و تا کنون ۷۳ مورد عمل موفق انجام شده است و کرمان در بین ۳۲ مرکز پیوند اعضا کشور به طور متوالی حائز رتبه چهارم تا هشتم است.
وی تصریح کرد: در عمل پیوند عضو اخیر، جوانی ۲۹ ساله دچار مرگ مغزی میشود که پس از رضایت خانواده اعضا اهدایی این جوان نجات بخش سه بیمار شد.
خانم حق‌پرست مسئول بخش پیوند اعضا، بیمارستان افضلی پور کرمان هم از مساعد بودن حال بیماران دریافت کننده عضو خبرداد و گفت ۵ روز است که این عمل انجام شده و اگر شرایط به همین روال طی شود تا ۵ روز آینده بیماران ترخیص خواهند شد.
سید‌عباس حسینی برادر شهید سید‌حسن حسینی اهل شهرستان زرند است که به دلیل بیماری پس از مراجعه به بیمارستان و ده روز مداوا و مراقبت سرانجام دچار مرگ مغزی شده و خانواده رضایت میدهند که کبد و کلیه‌های این جوان به سه بیمار نیازمند دریافت عضو اهدا شود.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=99278
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.