نیمی از کرمانی‌ها اضافه وزن دارند


۱۴ نفر از ۱۰۰ نفر جمعیت شهرنشین مبتلا به دیابت

دیابت در جمعیت شهرنشین استان ۲ برابر روستانشینان است. بنا به اعلام معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان ۷.۱ درصد از جمعیت روستا و ۱۴.۵ درصد از جمعیت شهرنشین استان مبتلا به دیابت هستند و ۴۹ درصد از جمعیت استان دچار اضافه وزن هستند.

به گزارش کرمان‌نو، محسن بارونی، معاون بهداشتی دانشگاه علوم‌پزشکی کرمان در خصوص آمار مبتلا به دیابت در استان می‌گوید: براساس پیمایش بیماری‌های غیر واگیر در سال ۱۴۰۰، شیوع دیابت در کشور ۱۴.۱ درصد و در کرمان ۱۱.۴ درصد است.
به گفته بارونی استان کرمان از نظر دیابت از میانگین کشوری پایین‌تر است اما این عدد در بین خانم‌های استان کرمان ۱۳.۲ و در بین مردان ۹.۴ درصد است. اگر چه آمار دیابت در استان کرمان کمتر از متوسط کشور است اما بررسی‌ آمارهای گویای شمار بالای دیابت در جمعیت شهرنشین استان کرمان است. معاون بهداشتی دانشگاه علوم‌پزشکی کرمان در خصوص دیابت در جمعیت شهری و روستایی استان کرمان می‌گوید: متاسفانه جمعیت شهری ۲ برابر جمعیت روستایی دچار دیابت هستند. جمعیت شهرنشین ۱۴.۵ درصد و جمعیت روستایی ۷.۱ درصد افراد دچار دیابت هستند.
به گفته بارونی بالغ بر ۳۲ هزار فرد مبتلا به دیابت در حوزه دانشگاه علوم پزشکی کرمان شناسایی شده که ۱۶ هزار نفر که حدودا ۴۹ درصد می‌شود توسط پزشکان مراکز جامع سلامت خدمات گرفتند و بهتر است برای درمان بهتر به مراکز درمانی مراجعه کنند.
بارونی همچنین در خصوص آمار افراد دچار اضافه وزن در استان می‌گوید:‌ حدودا ۶۳ درصد از مردم کشور اضافه وزن دارند و در مرحله چاقی هستند اما در استان کرمان برآورد ما ۴۹ درصد است.
لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=98501
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.