مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان


بیمه سلامت ۹۰ درصد هزینه‌های درمان ناباروری در کرمان را پرداخت می‌کند

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان با بیان اینکه بیش از ۳۰ هزار زوج نابارور در استان داریم، گفت: بیش از ۹۰ درصد هزینه‌های درمان ناباروری در مراکز دولتی پرداخت می‌شود.

محمد جعفری صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان کرمان، با تبریک هفته دولت و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر اظهار داشت: بیمه سلامت یکی از دستگاه‌های خدمتگزار در نظام مقدس اسلامی است که در حوزه خدمات درمانی فعالیت می‌کند.

وی با بیان اینکه بیش از یک میلیون و 800 هزار نفر از جمعیت استان تحت پوشش بیمه سلامت هستند که معادل 60 درصد جمعیت استان می‌شود، گفت: از این تعداد بیش از 83 درصد آنها از بیمه رایگان سلامت استفاده می‌کنند.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان با اشاره به اینکه ماهانه بیش از 75 میلیارد تومان در حوزه درمان افراد تحت پوشش بیمه سلامت هزینه می‌شود، افزود: روزانه 2.5 میلیارد تومان هزینه درمان افراد تحت پوشش بیمه سلامت در استان کرمان است.

وی با بیان اینکه بیش از هزار و 400 مرکز درمانی در استان کرمان با بیمه سلامت طرف قرارداد هستند، ادامه داد: ما صرفاً با سه دهک پایین جامعه در ارتباط نیستیم و هر که در استان بیمه ندارد، تحت پوشش بیمه سلامت است.

به گزارش کرمان نو به نقل از تسنیم جعفری با اشاره به اینکه طرح دارویاری در بیمه سلامت اجرا شده است و در این طرح تعرفه دارو شامل حال بیمه شده نیست، بیان کرد: برخی داروها گران‌تر شدند اما بیمه تا 98 درصد یا حتی 100 درصد هزینه را پوشش می‌دهد.

وی با بیان اینکه بالای 90 درصد داروها در داخل کشور تولید می‌شود، افزود: اثربخشی این داروها به تایید رسیده و شورای عالی بیمه مکلف است که از تولید این داروها حمایت کند.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان ادامه داد: 09131402940 شماره‌ای است که کافی است بیمار بیمه نشده شماره ملی خود را به آن پیامک کند و بلافاصله بیمه می‌شود و می‌تواند از خدمات بیمه سلامت به صورت رایگان استفاده کند.

وی با بیان اینکه طرح دارویاری از 23 تیر در استان کرمان اجرا شده و تا امروز تمام داروخانه‌ها حداقل دو مرتبه بازدید شدند، گفت: در سطح استان کرمان 340 داروخانه وجود دارد.

الزام تمام مراکز درمان ناباروری به عقد قرارداد با سازمان‌های بیمه‌گر

جعفری با اشاره به اینکه بیمه افراد مجهول الهویه، معتادان متجاهر و افراد دارای معلولیت که نیاز به خدمات توانبخشی دارند در تعهد بیمه سلامت هستند، افزود: هزینه ترک اعتیاد نیز توسط بیمه سلامت پرداخت می‌شود و دولت می‌خواهد در حوزه ترک اعتیاد هزینه کند و افراد از این بلای خانمان‌سوز نجات پیدا کنند.

وی با بیان اینکه طرح پزشک خانواده شهری نیز از استان کرمان اجرا شده است و ادامه دارد، گفت: در این طرح دریافت خدمات درمانی ارزان‌تر و با کیفیت‌تر توسط یک مشاور امین به اسم پزشک خانواده انجام می‌شود که 120 پزشک خانواده در سطح استان کرمان با طرح پزشک خانواده شهری با بیمه سلامت همکاری دارند.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان با اشاره به اینکه یکی دیگر از خدمات بیمه سلامت درمان ناباروری است، ادامه داد: بیش از 90 درصد هزینه‌های درمان ناباروری در مراکز دولتی پرداخت می‌شود که در استان کرمان دو مرکز بسیار تخصصی درمان ناباروری داریم که طرف قرارداد بیمه سلامت هستند.

وی با بیان اینکه بیش از 30 هزار زوج نابارور در استان کرمان داریم که به تدریج به آنها پیامک ارسال می‌شود و به آنها برای باروری انگیزه می‌دهیم و نگرانی آنها را از بابت تأمین هزینه‌های درمان برطرف می‌کنیم، افزود: تا سن 49 سالگی تا سالی سه مرتبه پوشش بیمه‌ای آنها را متقبل می‌شویم.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=95965
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.