تلاش ما بر ظرفیت‌سازی است تا بیماران در راهروها نمانند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان عنوان کرد: دو بیمارستان بزرگ شهر کرمان (افضلی‌پور و پیامبر اعظم (ص)) روزانه درگیر بستری ۱۷۰ تا ۱۸۰ نفر بیمار کرونایی هستند و گفت: تلاش ما بر ظرفیت‌سازی است تا بیماران در راهروها نمانند.

به گزارش کرمان نو به نقل از روابط عمومی استانداری کرمان، دکتر حمیدرضا رشیدی‌نژاد رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان، ۲۶ تیر ماه در ستاد استانی مقابله با کروناویروس گزارشی از روند رو به رشد بیماری در استان ارائه کرد و گفت: در گزارش کشوری تندترین شیب مخصوص استان کرمان است و در حال حاضر هزار و ۳۲۸ بیمار بستری داریم و سنگین‌ترین پیک را طی می‌کنیم.

تلاش ما بر ظرفیت‌سازی است تا بیماران در راهروها نمانند

وی افزود: تعداد بیماران بدحال استان بیشتر شده و اشغال تخت‌های آی‌سی‌یو به بیش از ۲۰۰ نفر رسیده است. در جنوب استان همچنان وضعیت نامناسبی داریم و بعد از آن مرکز کرمان به دلیل جمعیت و سرریز شدن بیماران از دیگر مناطق قرار دارد.

رشیدی‌نژاد همچنین عنوان کرد در دو بیمارستان بزرگ شهر کرمان (افضلی‌پور و پیامبر اعظم (ص)) روزانه درگیر بستری ۱۷۰ تا ۱۸۰ نفر بیمار کرونایی هستند و گفت: تلاش ما بر ظرفیت‌سازی است تا بیماران در راهروها نمانند.

با کمترین میزان رعایت پروتکل‌ها با وجود شرایط شدید بیماری مواجه هستیم

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: باید به پروتکل‌ها اعتقاد داشته باشیم، هم اکنون با کمترین میزان رعایت پروتکل‌ها با وجود شرایط شدید بیماری مواجه هستیم و این مسئله منجر به افزایش موارد بیماری و کمبود تخت‌های بیمارستانی می‌شود.

رشیدی‌نژاد از سیر صعودی واکسیناسیون در استان کرمان نام برد و گفت: رشد شهر کرمان قابل توجه بوده و واکسیناسیون تنها راهی است که می‌تواند از بدحال شدن بیماران جلوگیری و مرگ و میرها را متوقف کند.

وی خاطرنشان کرد: حداقل روزانه ۱۰ هزار واکسن باید در کرمان تزریق شود و این ظرفیت نیز وجود دارد، مراکز تزریق واکسن از ساعت ۷ صبح تا ۱۹ آماده هستند و جای نگرانی و ازدحام شهروندان وجود ندارد.

براساس این گزارش پرویز افزون سرپرست دفتر امور اجتماعی استانداری کرمان نیز در این جلسه با اشاره به انجام بازرسی‌ها از مراکز آموزشی، فرهنگی و پذیرایی شهر کرمان از ۱۲ تیر ماه گفت: ۱۸۳ واحد مورد بازرسی قرار گرفتند.

وی به اثرگذاری بازرسی‌ها اشاره کرد و گفت: برخی از واحدها در بازرسی‌ها همکاری خوبی داشتند و رعایت پروتکل‌ها در دوره بعد بازرسی کاملا مشخص است.

افزون از پلمب مجموعه پذیرایی در هفت باغ به دلیل برگزاری مراسم عروسی خبر داد و عنوان کرد: در بازرسی‌ها مواردی واقعا به لحاظ رعایت اصول بهداشتی و پروتکل‌ها الگو بودند و ضوابط را رعایت کردند که موارد تشویقی برای آنها دیده شده است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=74086
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.