موارد مراجعان سرپایی کرونا در رفسنجان رکورد زد

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان گفت: بیشترین موارد مراجعه بیماران سرپایی در طول دوران کرونایی در روز گذشته بوده و این موضوع زنگ خطر بسیار جدی برای وضعیت شهرستان است.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایسنا، دکتر “احمد جمالی زاده” ظهر امروز ۲۷ تیرماه در نشست خبری با اشاره به افزایش آمار مراجعان سرپایی کرونا در شهرستان رفسنجان، اظهار کرد: بیشترین موارد مراجعه بیماران سرپایی در طول دوران کرونایی در روز گذشته بوده است و این موضوع زنگ خطر بسیار جدی برای وضعیت شهرستان است. زمانی که موارد سرپایی افزایش یابد قطعا موارد بستری و مرگ و میر در دو هفته آینده افزایش می یابد.

وی یادآور شد: پیک پنجم دو تفاوت عمده در مقایسه با پیک های قبلی دارد و آن اینکه درگیری افراد جوان، میانسال و کودک نسبت به پیک های قبلی بیشتر است ضمن آنکه سرعت پیشرفت بیماری هم زیاد است و براساس نمونه های جدید که به آزمایشگاه فرستاده شده عمده موارد از نوع ویروس دلتا بوده است.

جمالی زاده با بیان اینکه بیش از نیمی از ویروسی که در شهر در حال انتشار است از نوع ویروس دلتاست، افزود: سرعت انتشار این ویروس بسیار زیاد است و اگر یک نفر در خانواده به نوع جدید ویروس مبتلا شود قطعا تمامی افراد خانواده را درگیر خواهد کرد.

رییس مرکز بهداشت رفسنجان ادامه داد: در برخی روزها بیش از ۵۰ درصد تست ها مثبت می شود و این نشان می دهد که گردش ویروس در جامعه فوق العادده بالاست.

رعایت پروتکل ها در رفسنجان به ۵۰ درصد رسیده است

وی به کاهش میزان رعایت پروتکل های بهداشتی در رفسنجان اشاره کرد و گفت: رعایت پروتکل ها در شهرستان به ۵۰ درصد رسیده که اگر رعایت پروتکل ها به ۷۰ درصد برسد می توانیم امیدوار باشیم پیک را مهار کنیم اما با این وضعیت رعایت پروتکل ها، اصلا امیدوار نیستیم که روند صعودی متوقف شود با وجود اینکه هنوز به قله پیک نرسیدیم و هر روز شاهد موارد مثبت هستیم.

جمالی زاده با بیان اینکه زدن ماسک در فضای سربسته مهم است و هر فردی در هر محله غیر از فضای خانواده باید از ماسک استفاده کند، تصریح کرد: مسافرت هایی که در یک ماه اخیر رخ داده عامل اصلی پیک جدید است، مسافرت های دسته جمعی، کاروانی و مسافرت‌هایی که از وسایل عمومی استفاده می شود می تواند باعث انتقال بیماری باشد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان با اشاره به اینکه دورهمی نقش مهمی در انتقال ویروس دارد، عنوان کرد: گاهی یک کودک از طریق بازی با کودک دیگر باعث انتقال ویروس به خانواده می شود.

وی با بیان اینکه واکسیناسیون افراد بالای ۶۰ سال در حال حاضر در حال انجام است، افزود: روزانه براساس ظرفیت سالن مصلی رفسنجان به متقاضیان پیامک داده می شود و امیدواریم تا پایان هفته جاری افراد بالای ۶۰ سال متقاضی واکسن، واکسینه شوند.

جمالی زاده ادامه داد: از امروز افراد بالای ۶۰ سال در کل مناطق روستایی و شهرهای زیر ۲۰ هزار رفسنجان و انار توسط افراد بهداشت واکسینه می شوند.

به گفته وی گروه بعدی برای واکسن، افراد زیر ۶۰ سال و بیماران زمینه ای هستند که بر اساس موجودی واکسن واکسینه خواهند شد. ضمن آنکه در افرادی که تاکنون واکسن کرونا دریافت کردند اگر درگیری داشتند، بدحال نشده و فوتی نداشتیم.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=74137
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.