رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان:


نبود زیرساخت، مانع ماندگاری پزشکان در مناطق جنوب کرمان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان با بیان اینکه برای حفظ سلامت نیازمند است که در جذب نیرو انسانی در جنوب کرمان بیشتر کار شود، گفت: البته زیرساخت هایی که جذاب نیستند، مانع ماندگاری پزشکان در مناطق جنوب کرمان می شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان در همایش اصحاب سلامت که به میزبانی بیمه سلامت برگزارشد، گفت: زیرساخت هایی که جذاب نیستند، مانع ماندگاری پزشکان در مناطق جنوب کرمان می شود.

احمدی نژاد رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: بیمه تاکنون به خوبی همراهی کرده و دید مثبتی به مراکز درمانی داشته و هم اکنون بیمه بهتر ازگذشته در کنار ما است. 
او بیان کرد: افزایش تعرفه‌های پزشکی هیچ نسبتی با دیگر بخش های درمان ندارد.
احمدی نژاد بیان داشت: باید اتباع افغانستانی را اجبارا بیمه کنیم؛  چرا که بخش اعظمی از فشار از سوی آن‌ها به بدنه بیمارستانی وارد می شود. 
او تصریح کرد: در جلسه ای باید درباره ایجاد بخش وی آی پی در بیمارستان های دولتی صحبت کنیم و اگر شرایط اجازه می دهد، با کمک بیمه ها شرایط وی آی پی را دربیمارستان ها ایجاد کنیم.
رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: علی رغم گفته‌ها بیمارستان های خصوصی هزینه های بالایی دارند و تعادل در پرداخت‌ها وجود ندارد.
 او تصریح کرد: درخصوص کلینیک جامع دانشگاه علوم پزشکی زودتر تصمیم گیری شود و معضلاتی که در این بخش داریم، به زودی مرتفع شود. 

 احمدی نژاد با قدرداتی از همکاران بیمه سلامت و کمک های آن ها بیان داشت: حفظ سلامت نیازمند این است که در جذب نیرو انسانی در جنوب کرمان بیشتر کار شود؛ البته بحث زیرساخت هایی که جذاب نیست مانع ماندگاری پزشکان در این مناطق می شود.

 او تصریح کرد:  اکنون خیلی از مراکز ما در منطقه جنوب کرمان مشکل اینترنت دارند و اگر براساس نسخه الکترونیک بخواهیم جلو برویم؛ چون هنوز مراکز روستایی ما به این سیستم وصل نشده اند، ما دچار مشکل می شویم. 
اویسی، رییس دانشگاه علوم پزشکی بم نیز در این همایش گفت: درآمد دانشگاه‌ها از منبع وزارتی و بیمه‌ها است و ۴۳ درصد از بیمه سلامت و بقیه اش از بیمه تامین اجتماعی تامین می‌شود.

او بیان داشت: دانشگاه علوم پزشکی بم پارسال ۹ میلیارد تومان باید از بیمه تامین اجتماعیدریافت کند و مجموعا  ۲۵ میلیارد تومان باید این بیمه به ما بپردازد که اندکی از آن را دریافت کردیم.

اویسی تصریح کرد: مشکل بیمه تامین اجتماعی نیز کشوری است و ما ۶ ماه سال ۱۴۰۰ و امسال را کامل مطالبه داریم و از استاندار درخواست داریم باتوجه به اینکه این مبلغ کلانی است، به این مورد رسیدگی کنند.

او بیان داشت: دانشگاه‌ها به سمت اولویت بهداشتی رفتند و ما ۴۱ پروژه را در بم به اتمام رساندیم و ۸۸ میلیارد تومان ارزش افزوده‌ای در بحث ابنیه هزینه کرده‌ایم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیان داشت: از اعتبارات استانی امسال ۴۱ میلیارد ابلاغ شده؛ اما هنوز اختصاص داده نشده است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=97722
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.