۸۵۰ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان کرمان بستری شدند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: حدود ۸۵۰ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان بستری شدند که ۶۰ درصد آنها تست مثبت کرونا دارند.

به گزارش کرمان نو به نقل از تسنیم، ستاد مدیریت بیماری کرونا استان کرمان ظهر امروز با حضور علی زینی‌وند استاندار کرمان، جلالی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار، اعظمی و شکراللهی نمایندگان مردم جنوب استان در مجلس شورای اسلامی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان و جمعی از مسئولان استان و همچنین ارتباط ویدئو کنفرانس با فرمانداران سراسر استان کرمان سالن شهید مرتضوی استانداری کرمان برگزار شد.

حمیدرضا رشیدی‌نژاد رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان در این جلسه با بیان اینکه روند بیماران سرپایی استان کرمان رو به کاهش است که بخشی از آن به‌دلیل عدم مراجعه مردم و خوددرمانی در منزل است اظهار داشت: پیک ششم کرونا در استان کرمان متوقف نشده و روند بیماران بستری در بیمارستان‌ها افزایشی است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۴۰ درصد تخت‌های بیمارستان‌های استان اشغال شده است گفت: حدود ۸۵۰ بیمار در بیمارستان‌ها بستری هستند که ۶۰ درصد آنها تست مثبت کرونا دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان با بیان اینکه ۱۲۰ بیمار در بخش آی سی یو استان بستری هستند که ۵۰ درصد آنها تحت ونتیلاتور قرار دارند افزود: واکسیناسیون در استان کرمان در حال انجام است وحدود ۷۱۰ هزار نفر دز سوم واکسن خود را دریافت کردند.

وی با اشاره به اینکه تقاضا داریم مردم به واکسیناسیون اهمیت دهند چرا که تنها راه موثر پیشگیری از این بیماری، واکسیناسیون است و مرگ و میرها را نیز کاهش می‌دهد بیان کرد: رعایت پروتکل‌های بهداشتی تاکید می‌شود و همچنان باید از ماسک استفاده کرد.

رشیدی‌نژاد با بیان اینکه در مجموع نسبت به هفته گذشته رشد بستری‌های کرونا در استان ۱۴ درصد افزایش داشته است گفت: کسانی که تحت ونتیلاتور قرار می‌گیرند کمتر درمان آنها انجام می‌شود و باید مراقبت کرد.

وی با اشاره به اینکه روز گذشته ۹ فوتی در استان کرمان داشتیم عنوان کرد: در دو هفته گذشته بیشترین فوتی کرونایی در استان در روز ۲۵ بهمن اتفاق افتاد.
در این جلسه رحمان جلالی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان با بیان اینکه تعداد مبتلایان به کرونا در جهان از مرز ۴۴۲ میلیون نفر گذشته است اظهار داشت: ۳۳۷ شهرستان کشور در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند.

وی با اشاره به اینکه طبق پیش‌بینی‌های گذشته ۲۱ شهرستان استان کرمان در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند افزود: تنها دو شهرستان فهرج و فاریاب در وضعیت زرد و نارنجی کرونایی هستند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان با بیان اینکه عادی انگاری بیماری باعث ابتلای بیشتر در استان می‌شود گفت: ادارات و نهادها باید رعایت پروتکل‌های بهداشتی در اماکن عمومی را جدی گرفته و مدیران بر آن نظارت کنند.

جلالی با اشاره به اینکه آزمون دکترا در استان کرمان جمعه آینده برگزار می‌شود افزود: این آزمون با رعایت پروتکل‌های بهداشتی مقابله با کرونا همانند کنکور گذشته برگزار می‌شود.

رضا رضایی مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان نیز در این جلسه با بیان اینکه آموزش در مدارس استان بر اساس مصوبات ستاد کرونا انجام می‌شود اظهار داشت: آموزش به هیچ وجه تعطیل نیست و هیچ مدرسه‌ای حق تعطیلی کامل مدرسه را ندارد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: با توجه به اینکه اکثر شهرستان‌های استان کرمان وضعیت قرمز کرونا دارند و آموزش به‌صورت ترکیبی حضوری و آنلاین انجام می‌شود.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=85340
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.