ثبت‌نام داوطلبان انتخابات شوراهای شهر از فردا آغاز می‌شود

رئیس ستاد انتخابات استان کرمان گفت: ثبت‌نام داوطلبان ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر از فردا ۲۰ اسفند ماه آغاز می‌شود.

“محمدصادق بصیری” در دومین جلسه ستاد انتخابات استان کرمان با اشاره به دستور شروع انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا از سوی وزیر کشور اظهار کرد: بر این اساس با صدور ابلاغیه دکتر رحمانی فضلی به فرمانداران و بخشداران سراسر کشور، در اجرای ماده (۴۸) قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و ماده (۲۲) آیین‌نامه اجرایی انتخابات شوراهای اسلامی شهر و ماده (۲۱) آیین‌نامه اجرایی انتخابات شوراهای اسلامی روستا، انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا رسما از ۱۸ اسفند ماه آغاز شده است.

وی بیان کرد: طبق این ابلاغیه، فرمانداران و بخشداران باید بر اساس مواد (۳۵) و (۳۶) قانون مذکور نسبت به تشکیل هیات‌های اجرایی و انجام سایر برنامه‌های انتخابات ششمین دوره شورای اسلامی شهر و روستا طبق برنامه زمانبندی ابلاغی و در مهلت‌های قانونی مقرر اقدام کرده و وصول این بخشنامه را مطابق فرم شماره (۲) از طریق سامانه جامع انتخابات به ستاد انتخابات کشور اعلام نمایید.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان گفت: ثبت‌نام داوطلبان ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر از ۲۰ اسفند ماه آغاز می‌شود و ثبت‌نام داوطلبان انتخابات شوراهای اسلامی روستا از ۱۶ فروردین ماه خواهد بود.

رئیس ستاد انتخابات استان کرمان، اطلاع‌رسانی و خبررسانی، پشتیبانی، پاسخگویی دائم به سوالات و فناوری اطلاعات را از نکات حائز اهمیت در برگزاری انتخابات دانست.

وی با اشاره به اینکه از ۱۸ اسفند تا ۲۸ خرداد ۱۴۰۰، ۳۰ فرآیند انتخابات خواهیم داشت، تصریح کرد: ثبت نام داوطلبان شورای شهر از ۲۰ اسفندماه جاری ساعت ۸ صبح آغاز می شود و تا ساعت ۱۶ روز ۲۶ اسفندماه به مدت هفت روز در محل فرمانداری های تابعه صورت می گیرد.

بصیری تصریح کرد: ثبت نام داوطلبان نامزدی در انتخابات شوراهای روستا نیز از ۱۶ فروردین تا ۲۲ فروردین ۱۴۰۰ به مدت هفت روز در بخشداری های تابعه اتفاق می افتد و در مورد تیره های عشایری هنوز ابلاغی صورت نگرفته است.

وی بیان کرد: ماده ۳۰ قانون انتخابات شرایط داوطلبان شوراهای شهر و روستا را اعلام کرده که برخی از این شرایط برای هر دو حوزه شهر و روستا یکسان و برخی شرایط متفاوت است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار کرمان گفت: داوطلبان شرکت در انتخابات شورای شهر تا ۲۵ اسفندماه جاری مهلت دارند برای دریافت گواهی عدم سوءپیشینه اقدام کنند و نامزدهای شورای روستا تا ۲۱ فروردین ۱۴۰۰ مهلت دارند.

وی افزود: کسانی که نامزد انتخابات شوراهای شهر و روستا هستند، باید استعفای خود از مسئولیت کنونی را تا روز ثبت نام تسلیم کرده باشند و برای ثبت نام، مدرک پذیرش استعفاء باید باشد.

بنابراین گزارش، روسای کمیته‌های  ستاد انتخابات استان کرمان در این نشست گزارشی از روند کار و الزمات مورد نیاز برای برگزاری انتخابات باشکوه ارائه کردند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=66328
1 نظر
  1. […] گفت: چهار روش برای ثبت نام داوطلبان حضور در انتخابات ششمین دوره‌ی شوراهای اسلامی شهر و روستا وجود […]

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.