“منصوری” عضو شورای شهر:با توافق‌های پشت پرده‌ نمی‌شود شورا را پیش برد

در دستور کار این جلسه بررسی مصوبات کمیسیون‌ها بود ولی این درحالی بود که اعضای هیات رییسه کمیسیون‌ها که هفته گذشته در مورد اعضای آن تصمیم گرقته شد مشخص نشده بود و همین باعث اعتراض یکی از اعضای حاضر شد.

علی منصوری که خواستار مشخص شدن اعضای هیات رییسه کمیسیون‌ها بود این گونه مصوبات که اعضای هیات رییسه آن مشخص نشده را درچهارچوب قانون ندانست و تاکید کرد ما باید در چهارچوب قانون و مقررات عمل کنیم.

«علی اکبر مشرفی» رییس شورای شهر کرمان این تاخیر در مشخص شدن اعضای هیات رییسه را به دلیل نبودن دو تن از اعضا( خانم ایرانمنش و اقای گیلانی) اعلام  و تاکید کرد بر همین اساس و برای رسیدگی به کارهای مردم ما مصوبات را رسیدگی می‌کنیم.

مشرفی همچنین از مستقل شدن «بانک شهر» کرمان خبر داد و این‌گونه توضیح می‌دهد که «بانک شهر» کرمان زیر نظر مشهد بوده و قرار شده  مستقل شود و شهردار کرمان به عنوان یکی از هیات امنای آن انتخاب شود. همچنین یک برای این کار یک آپارتمان و دو نفر نیرو برای کار در اختیار این مرکز قرار می‌گیرد.

او می‌گوید بانک شهر خواستار سه دانگ از میدان هفت باغ برای ضمانت شده است.

وی  از سایر اعضا درخواست کرد که قرارداد میدان آزادی که محاسبات آن انجام شده را به دقت بررسی و هر کدام از اعضا به فرد مورد وثوق خود مراجعه کرده و نظر آن‌ها را بپرسند و نهایت تا هفته آینده نتیجه بررسی خود را به شورا گزارش دهند.

او جای مرکز پژوهشی در مورد منابع پایدار در شورا و شهرداری را خالی دید و گفت:”در این مورد من اشتباه می‌کردم و باید زودتر به این مسئله رسیدگی می‌کردم.”

منصور ایرانمنش:تعداد زیادی از پل‌های عابر پیاده فقط جنبه تبلیغی دارد

منصور ایرانمنش از تعدادی پل‌های عابر پیاده  که صرفا جنبه تبلیغاتی داشته گله کرده می‌گوید در شهر ۱۰۰ پل عابر پیاده وجود دارد ولی در مقابل بعضی مناطق که لازم است پلی وجود ندارد  و ما شاهد تصادف بسیاری در این منطقه بوده ایم.

وی دو منطقه شهرک صنعتی و شهرک پدر مناطق خطرخیز و پر مخاطره‌ای معرفی کرد که دلیل آن نبود پل عابر پیاده است.

او همچنین استفاده از زیرگذر بجای پل هوایی را به شهردار که در جلسه حضور داشت پیشنهاد کرد که در نهایت شهردار به دلیل مسائل امنیتی ایجاد زیرگذر را غیرممکن دانست.

پنجعلی زاده: افتتاح دفاتر تسهیل ساخت بافت‌های فرسوده

یاسین پنجعلی زاده از مصوبه کلیات طرح افتتاح دفاتر تسهیل ساخت بافت‌های فرسوده  خبر داد و وظیفه این دفاتر را  تجمیع بافت‌های فرسوده  کوچک و ایجاد ساخت های جدید دانست.

وی نیز تاکید کرد که این طرح کلیات آن مصوب شده و جزییات آن بعد از بررسی دقیق تر به اعضای شورا گفته می‌شود.

این مصوبه واکنش متفاوت علی منصوری را به همراه داشت.

او می‌گوید در مرحله اول در جلسه‌ای که این مصوبه انجام شده قرار شد تشکیل نشود  بعد با اینکه من حضور نداشتم به عنوان رییس کمیسیون معرفی شدم و سوم این که این طرح به این مهمی هم مصوب شده است.

وی نیز تاکید کرد  چنین طرح‌های مهمی باید با دقت بیشتری بررسی شود.

ربانی زاده:باید مسئولان به سرشماری توجه بیشتری داشته باشند

حجت الاسلام ربانی زاده به عنوان سخنگوی شورا بحث سرشماری را  امر مهمی تلقی کرد و گفته است با توجه به این که استان کرمان نسبت به بقیه استان‌ها کمی در این زمینه ضعیف‌تر عمل کرده است باید مسئولان توجه بیشتری به آن داشته باشند.

او نیز با اشاره به فاجعه مسجد جامع کرمان که ۲۴ مهر رخ داده آن را افتخاری برای کرمان معرفی کرد و خواستار ملاقات مردم کرمان با آیت الله خامنه‌ای به مناسبت این روز شد.

همچنین وی نوشتن آیه قرآن را روی سنگ قبر کار نادرستی معرفی کرد و گفته است که در این مورد ما مصوبه هم داریم و باید با جدیت پیگیری شود و از این کار جلوگیری کرده.

مویدی: بررسی شرکت‌های دارای صلاحیت برای حسابرسی شهرداری

فتح الله مویدی از پیگیری مسئله حسابرسی شهرداری خبر داد و می‌گوید تا کنون چند شرکت قصد به عهده گرفتن این حساب رسی را دارند ولی ما پس از بررسی صلاحیت‌ها شرکت مورد نظر را انتخاب می‌کنیم.

در این مورد نیز سایر اعضا تاکید کردند که به یک شرکت داده نشود که حالت انحصاری داشته باشد و حداقل به چهار،‌پنج شرکت داده شود.

شهردار کرمان:مردم باید در مکانی که خدمات می‌گیرند اقدام به سرشماری کنند

شهردار کرمان ضمن این نکته برخی گمان می‌کنند اگر در زادگاه خود اقدام به ثبت نام در سرشماری کنند بهتر است می‌گوید این حق الناس است و مردم باید در مکانی که خدمات می‌گیرند ثبت نام کنند.

مهندس بابایی از این مسئله ابراز نگرانی کرده و گفته است اگر جمعیت واقعی کرمان مشخص نشود در برنامه ریزی دچار مشکل خواهیم شد.

او  از پیگیری قرارگاه خاتم برای به تصویب رسیدن قرارداد میدان آزادی خبر داد و اعضای شورا درخواست کرد تا سریع‌تر بررسی‌های خود را کرده و نتیجه به گزارش دهند.

وی با توجه به حجم کاری و پولی که شهرداری به عهده دارد الویت اصلی را حقوق کارمندان و کارگران خود دانست.

بابایی با اشاره به حقوق عقب افتاده تعدادی از حقوق بگیران شرکتی و قراردادی شهرداری  از وصول تمام حقوق ومزایای این افراد تا اخر تیر خبر داد و معوقات را فقط مربوط به مرداد و شهریور دانست.

شهردار کرمان:تمامی معوقات حقوق بگیران شهرداری را تا پایان تیر پرداخت کردیم|عکس:محسن رجب پور
شهردار کرمان:تمامی معوقات حقوق بگیران شهرداری را تا پایان تیر پرداخت کردیم|عکس:محسن رجب پور

او تعداد حقوق بگیران شهرداری چهار هزار و ۸۰۰ نفر معرفی کرد که دو هزار  ۸۵۰ نفر آن استخدامی شهرداری و ما بقی آن شرکتی و قراردادی هستند.

شهردار کرمان که به دنبال مستقل کردن بانک شهر کرمان از زیر نظر مشهد است فایده این کار را رسیدگی راحت‌تر به کارهای آن بانک دانست.

همچنین او از مذاکره با تمام پیمانکاران شهرداری کرمان برای انتقال حساب‌های خود به این بانک خبر داد که نتیجه این حرکت گرفتن امتیاز حساب از حساب‌های این پیمان کاران  برای شهرداری دانست.

او در نهایت از اعضای شورا خواستار این شد که بحث حسابرسی شهرداری را سریع‌تر پیگیری کرده و اقدامات لازم را نیز انجام دهند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=4502
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.