تقاضای رسیدگی به پرونده شرکت‌های پسته ایرانیان و کرمانیان اشاره شده است


بیانیه ۶ تشکل دانشجویی از نهادهای قضایی برای برخورد با متخلفان شرکت مس

به گزارش کرمان‌نو ۶ دفتر تشکل دانشجویی استان کرمان پیرامون اقدام قوه قضاییه و کمیسیون اصل نود مجلس در برخورد با متخلفین شرکت مس بیانیه‌ای صادر کردند.
در این بیانیه به تخلفات پرونده شرکت پسته ایرانیان و شرکت توسعه و آبادانی استان کرمان نیز اشاره شده و از مقامات قضایی تقاضای رسیدگی به این پرونده‌ها را کرده‌اند.

 

 

بیانیه به شرح زیر است:

 

جنبش‌های دانشجویی همواره پرچم دار مطالبه گری در چارچوب‌های قانونی بوده و از این ظرفیت عظیم در پیشبرد آرمان‌ها و اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران استفاده می‌کنند.

استان کرمان به دلیل دارا بودن منابع وسیع صنعتی و معدنی همواره در معرض و تیررس شبکه‌های فساد بوده است. یکی از این منابع عظیم، شرکت ملی صنایع مس ایران می‌باشد که در ادوار مختلف مورد تعرض  مسئولان بی تعهد قرار گرفته است.

جریانات دانشجویی استان کرمان، باعنایت به آرمان خواهی و عدالت طلبی خود، مبتنی با  این رسالت بزرگ و در راستای پاسخگویی به دغدغه‌های مردم نجیب و شریف دیار کریمان و احقاق حقوق حقه آنان، چندی پیش از دستگاه قضایی و کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی خواستار ورود و رسیدگی به پرونده شرکت راه سازی و ساختمانی کرمانیان و شرکت ملی پسته ایرانیان از شرکت‌های زیرمجموعه موسسه صندوق بازنشستگی مس گردید تا شائبه ایجاد شده در خصوص این شرکت‌های اقتصادی جهت روشن شدن وضعیت مالی و محاسباتی آنان مرتفع گردد.

بلافاصله پس از درخواست جریانات دانشجویی استان، قوه محترم قضاییه مبتنی بر وظیفه ذاتی احیای حقوق عامه و گسترش عدل و آزادی‌های مشروع و نظارت بر اجرای قوانین به این موضوع ورود نموده و از تضییع حقوق بیت المال و حقوق قانونی مردم استان کرمان جلوگیری نمود و با مسببین این تخلفات بزرگ بدون توجه به وابستگی متخلفین به افراد سیاسی برخورد کرد  به همین منظور جا دارد از اقدامات جهادی و انقلابی و قاطع دستگاه محترم قضایی و در کنار آن کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی در جهت روشن شدن ابعاد مختلف موضوع و پیگیری پرونده مرتبط با شرکت راه سازی و ساختمانی کرمانیان تا حصول نتیجه قدردانی نماییم.

یقینا این گونه اقدامات از یک طرف نشان گر پویایی و مطالبه گری جنبش‌های دانشجویی در جهت خواست و منافع عمومی مردم و از طرف دیگر پیگیری و تعامل مطلوب قوای سه گانه به خصوص قوه محترم قضاییه در احقاق حق و جلوگیری از فساد و تضییع حقوق بیت المال خواهد بود.

از نهاد‌های ذی ربط تقاضا داریم به پرونده شرکت ملی پسته ایرانیان نیز ورود کنند و به فساد‌های دخیل در آن  رسیدگی کنند. اخیرا نیز شرکت‌هایی مشابه با شرکت توسعه و آبادانی استان کرمان و شرکت ملی پسته ایرانیان با پیگیری افرادی  که در سنوات گذشته به تاسیس آنان اقدام کرده بودند در خصوص اکتشاف مواد معدنی و تولید لاستیک‌های معدنی با سهامداری  بنگاه‌های اقتصادی متصل بخش‌های عمومی در حال شکل گیری است که دستگاه‌های نظارتی بایستی با نظارت دقیق بر آن موجبات عدم  سوء استفاده‌های احتمالی و تبدیل سرنوشت آن به شرکت‌های موصوف را فراهم نمایند.

جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه شهید باهنر
انجمن اسلامی دانشگاه شهید باهنر
انجمن علمی الهیات دانشگاه شهید باهنر
جامعه اسلامی دانشگاه ولیعصر رفسنجان
جامعه اسلامی دانشگاه صنعتی سیرجان
جامعه اسلامی دانشگاه علوم پزشکی کرمان

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=99056
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.