رئیس مجمع جوانان کرمان: ایجاد انگیزه مشارکت انتخاباتی را افزایش می‌دهد

رییس مجمع جوانان استان کرمان با اشاره به اهمیت مشارکت جوانان در انتخابات گفت: مشارکت بیشتری در عرصه سیاسی و اجرایی داشته باشند، باید برای آنها انگیزه ایجاد کنیم.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایرنا، احمد احمدی نژاد افزود: باید دلایلی که جوانان را از مشارکت ناامید می کند، ریشه یابی و بررسی شود  تا جوانان انگیزه لازم را پیدا کنند چون در حوزه های مختلف فعالیت های خوبی می توانند انجام دهند.

وی بیان ‌کرد: پس از برگزاری انتخابات ۱۴۰۰ و در دوره جدید فعالیت دولت و شوراها باید استفاده از ظرفیت های جوانان از حالت شعاری و گفتمانی بیرون بیاید و اقدام اساسی و عملی انجام گیرد.
رییس مجمع جوانان استان کرمان تاکید کرد: مشارکت های جوانان در فعالیت های مدنی و اجتماعی مانند انتخابات، می تواند ضمن تاثیرگذاری، انتخاب دقیق تری انجام شود و قشر جوان جایگزین افراد مسن تر شوند.
وی اظهار داشت: همانگونه که در بیانیه گام دوم رهبر انقلاب و باور مسئولان وجود دارد، جوانان و انجمن های متشکل از نیروهای جوان در میدان هستند و نسبت به سرنوشت جامعه بی انگیزه نیستند.
احمدی نژاد ادامه داد: جوانان با مشارکت خود در عرصه های سیاسی و اجتماعی ظرفیت سرمایه اجتماعی  کشور را بالا می برند و باید از جوانان در مدیریت  کشور استفاده شود تا انگیزه قشر جوان برای حضور در پای صندوق رای بالا رود و جوان احساس نکند فقط حضور او را برای رای دادن می خواهند و نباید پس از انتخابات حضور جوانان فراموش شود و پس از چهار سال دوباره به فکر افزایش مشارکت بیافتیم.
وی بیان کرد: شاید عده ای کاهش مشارکت را به مسائل اقتصادی فقط ریط دهند، اما اقتصاد تنها دلیل مشارکت یا عدم مشارکت نیست، بلکه  دیده نشدن و توجه نکردن جوانان است که باید این تصور تغییر کند.

رییس مجمع جوانان استان کرمان گفت: ما در دوره قبل تبلیغات کاندیداهای ریاست جمهوری دیدیم که اولویت ها مسائل خارجی، رفع تحریم ها و غیره بود، اما کمتر به مسائل جوانان پرداخته شد که  این نباید دوباره اتفاق بیافتد.

احمدی نژاد با اشاره به لزوم مشارکت گسترده همه اقشار و سلیقه ها در انتخابات ۱۴۰۰ تاکید کرد: در صورتی که مردم در همه عرصه ها احساس مشارکت کنند بویژه در پای صندوق های رای، می‌تواند به رفع و کم کردن مشکلات توسط رییس جمهور منتخب کمک کند.

وی تصریح کرد: اگر مردم حس کنند که در چهار سال پس از انتخابات به آنها بها داده نمی شود، نسبت به مشارکت انتخاباتی بی تفاوت می شوند و بی اعتمادی باید بین ملت و دولت کم شود و اگر مردم با دولت بعدی همراهی نکنند، مشکلی حل نخواهد شد.

رییس مجمع جوانان استان کرمان افزود: به عنوان یک جوان و عضوی از سمن های استان کرمان از کاندیداهای ریاست جمهوری و شورای شهر درخواست دارم که نیازها و سخنان مردم بویژه نسل جوان را جدی بگیرند و تنها آنها را برای رای نخواهیم.

انتخابات شورای های اسلامی شهر و روستا و ریاست جمهوری بطور همزمان در ۲۸خردادماه امسال برگزار می شود.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=70613
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.