فرماندار رابر،در شورای ادارای بافت، ارزوئیه و رابر با حضور وزیر اقتصاد مطرح کرد


صندوق‌های کارآفرینی و امید استان کرمان همکاری لازم را ندارند

وزیر اقتصاد و دارائی در دومین روز از سفر به استان کرمان در شورای اداری شهرستان های بافت، رابر و ارزوئیه شرکت کرد.

فرهاد آراسته فرماندار شهرستان بافت صبح امروز ۳۰ مهرماه در شورای اداری شهرستان های بافت، رابر و ارزوئیه با حضور وزیر اقتصاد، با بیان اینکه بافت دومین شهرستان عشایری کشور است، از قبولی ۲۷ نفر از دانش آموزان شهرستان بافت در رشته پزشکی در کنکور امسال، خبر داد و عنوان کرد: این شهرستان ۲۷۲ شهید تقدیم نظام انقلابی اسلامی کرده است.

به گفته فرماندار بافت، ۱۵ هزار نفر از مردم این شهرستان به کار صنایع دستی مشغول به کار هستند.

او در ادامه به پایلوت بودن شهرستان های بافت و رابر و ارزوئیه در بحث اشتغال اظهار کرد: برای تحقق این امر از طریق ایجاد پنل های خورشیدی، پرورش طیور و مرغ گوشتی و توسعه گیاهان گلخانه ای دنبال می کنیم.

آراسته، وثیقه بانکی را از مشکلات مردم شهرستان برای اخذ تسهیلات خوداشتغالی دانست که پیشنهاد کرد که بانک ها طرح های ارائه شده از سوی دستگاه ها را به عنوان وثیقه قبول کنند.

حجت‌الاسلام محمد محمدزاده امام جمعه بافت نیز در این جلسه از مشکلات حوزه آموزشی شهرستان های بافت و رابر و ارزوئیه سخن به میان آورد و در ادامه توصیه کرد که آموزش و پرورش باید مورد توجه ویژه قرار گرفته و در اولویت قرار گیرد.

او با بیان این مطلب که ساختمان فعلی حوزه علمیه شهرستان بافت، ساختمانی قدیمی و متعلق به جهادکشاورزی شهرستان است، می افزاید: حوزه های علمیه سال به سال در حال کوچک شدن هستند و اکنون در هزینه جاری حوزه علمیه دچار مشکل هستیم.

به گزارش ایسنا همچنین حسین آقاملایی فرماندار شهرستان رابر نیز در این جلسه گفت: شهرستان رابر یکی از شهرستان های تازه تاسیس است که ۳۵۰ شهید تقدیم نظام و انقلاب کرده است.

او، روستای قنات ملک (زاده شهید حاج قاسم سلیمانی) را پایگاه مقاومت اسلامی دانست و عنوان کرد: خوشبختانه در طی اتفاقات اخیر در کشور موارد سوء امنیتی در این مدت در شهرستان رابر نداشتیم.

« اعتباری جهت وام های ضروری و اشتغال، تجدیدنظر دهک بندی یارانه ها، ثبت نام جاماندگان سهام عدالت، تسریع در صدور مجوزها، رفع مشکل دامدار کارت، ایجاد زیرساخت های لازم برای نیروگاه های خورشیدی کوچک مقیاس، توجه به گردشگری این منطقه و … » از جمله درخواست های فرماندار رابر از وزیر اقتصاد در این نشست بود.

فرماندار رابر، اظهار کرد: متاسفانه مدیرعامل صندوق کارآفرینی و امید استان کرمان همکاری لازم را ندارد و از وزیر درخواست رسیدگی به این موضوع را داریم.

او در ادامه بیان کرد: کارخانه فرآوری گیاهان دارویی با محور “ریشه شیرین بیان” در جهت توسعه، نیازمند درخواست ۳۰ میلیارد تومان تسهیلات است که بانک عامل برای پرداخت، تضامین ۴۰ میلیاردی درخواست کرده که این مهم از عهده کارخانه خارج است.

اسماعیل کاخ فرماندار ارزوئیه نیز در این جلسه گفت: ارزوئیه، بشاگرد دوم است و هنوز مردم در برخی روستاهای آن در کپر زندگی می کنند و متاسفانه باید عنوان کرد زمان در ارزوئیه متوقف شده است.

او سرمایه گذاری را یکی از راه های خروج شهرستان از محرومیت دانست و عنوان کرد: تمدید وام های کشاورزی انجام شود و باید مدنظر داشت که ارزوئیه گندم کرمان و خراسان جنوبی که محصول استرتژیکی است، را تولید می کند لذا به عنوان تولید کننده باید نگاه ویژه ای به شهرستان ارزوئیه شود.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=97758
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.