دیار فاتحان اروند مهیای استقبال از هفته دفاع مقدس| نگین تابناک حماسه و ایثار با حفظ کیان نظام جمهوری اسلامی همیشه می‌درخشد

۳۱ شهریورماه، آغاز هفته دفاع مقدس را می توان نماد ایثارگری و رشادت های جاودانه مردم شریف کشورمان دانست.

فاطمه استادحسینی| ۳۱ شهریورماه، آغاز هفته دفاع مقدس را می توان نماد ایثارگری و رشادت های جاودانه مردم شریف کشورمان دانست .امروزه آنچه که داریم از برکت خون پاک شهدا، تلاش ها و مجاهدت رزمندگان دیروز است و می بایست همواره قدردان زحمات و ایثارگری های آنها باشیم و با یادآوری آن دوران باید نسل امروز را با دستاوردهای دفاع مقدس و ارزش های اسلامی آشنا کنیم.

آیین‌ گرامیداشت هفته دفاع مقدس که هر سال از ۳۱ شهریورماه و همزمان با سالروز آغاز جنگ تحمیلی عراق علیه ایران در سال ۱۳۵۹ دردیار فاتحان اروند(شهررفسنجان) برگزار می‌شود، این آیین فرصت مناسبی برای یادآوری جانفشانی و دلاوری‌های ملت ایران  در دفاع از سرزمین و آرمان‌های انقلابی خویش است.

این آیین امسال هم نیز همچون سال‌های گذشته با شور و هیجان بسیار ؛ در دیار فاتحان اروند  با هدف حفظ و نشر آثار و ارزش‌های دفاع مقدس، ترویج فرهنگ مقاومت، ایثاروبا اجرای بیش از ۲۵ برنامه‌ متنوع شامل گل افشانی قبور شهدا ؛ رژه خودرویی وموتوری درسطح شهر ؛ دیدار وتقدیر از خانواده های شهدا و…… برگزار میشود.

در همین راستا در آستانه هفته دفاع مقدس جلسه هماهنگی گرامیداشت این هفته با حضور مسئولین شهرستان رفسنجان به میزبانی فرمانداری برگزار شد.

در این جلسه حجت الاسلام اصغر عسکری امام جمعه رفسنجان  به دفاع مردمی اشاره کردو افزود: خداوند متعال دو بار در قرآن از دفاع مردمی یاد کرده است اینکه اگر دفاع مردمی نباشد فساد زمین را فرا خواهد گرفت و مفسدین هر کار که خواستند انجام می‌دهند؛ زمانی‌که  دفاع مردمی باشد مستکبرین و زیاده خواهان و…. جرأت پیدا نمی کنند که پای خود را از گلیم دراز تر کنند.

امام جمعه رفسنجان افزود: خداوند در جای دیگر می گوید اگر دفاع مردم نبود تمام مظاهر و مراکز مذهبی و دینی نابود می‌‌شد.

وی با بیان اینکه دفاع یک امر کلی است و هر دفاعی مقدس نیست، گفت: گاهی اوقات دفاع، دفاع از باطل است و دفاع از ظالم به ستمگر است و مقام معظم رهبری فرمودند که گاهی اوقات با این تعاریف ها جای جلاد و شهید عوض می شود مانند واقعه عاشورا همین را هم امروزه شاهد هستیم مثل توطئه ها و…. که جای جلاد و شهید عوض شده است؛ با توجه به فرموده های مقام معظم رهبری دفاع ما دفاع از ملت و کشور بود و چنین دفاعی مقدس است.

حجت الاسلام عسکری تصریح کرد: هر چه از دفاع مقدس فاصله می گیریم مسئولیت ما هم بیشتر می شود، چون نسل های امروزی جنگ را تجربه نکرده اند باید آنها را آگاه کنیم و جا دارد در هفته دفاع مقدس بر روی این موضوع کار شود و ریشه های اینکه استکبار جهانی با چه انگیزه هایی حمله نظامی را علیه ایران شروع کرد به جوانان اطلاع رسانی کنیم.

وی با اشاره به اینکه  دفاع ما دفاع مقدس است چراکه ما آغاز گر جنگ نبودیم، گفت: دفاع از کشور مان دفاع از ارزش ها، نوامیس و… بود. نسل جوان جنگ را ندیده است باید در بحث دفاع مقدس در خصوص خیانت هایی که به کشور شد و چه کسانی تجهیزاتی به دشمن دادند و اینکه جوانان و رزمندگان ما با چه فداکاری هایی جنگیدند تا پیروز شدند باید به جوانان روشنگری شود.

امام جمعه رفسنجان گفت: در هفته دفاع مقدس فقط به دیدار خانواده های شهدا اکتفا نکنیم بلکه باید واقعیت های دفاع مقدس نسل به نسل بازگو شود.

وی با اشاره به اینکه یادگاران دفاع مقدس هم هنوز هستند که به صحنه بیایند و خاطرات را بازگو کنند، گفت: دفاع مقدس یک الگو برای همه‌ی مردم در تاریخ ثبت شود.

در ادامه جلسه مجید فصیحی هرندی فرماندار رفسنجان نیز عنوان کرد: حضور رزمندگان بسیجی و سپاهی در دوران دفاع مقدس و همچنین حضور نیروهای مردمی پشت جبهه باعث شد منافع استکبار و رژیم بعث عراق که بسیار پیچیده و چند لایه بود هدف قرار دهند و اثر گذاری آن را کمرنگ کنند و جلوی پیشرفت های آنها را در کشور بگیرند.

فرماندار رفسنجان بیان کرد: ارتش عراق از هم گسسته بود و نیروهای انقلاب با تجربه هایی که بدست آوردند در درگیری هایی که در کشور بوده مخصوصا سال ۵۹ که اهداف نظامی عراق شروع شد، توانستند بر آنها غلبه کنند.

وی افزود: دفاع ما مقدس بود و درگیرهایی که داشتیم و فشارهایی که  بر روی جبهه نظامی بود و دشمن محاسباتی که روی کاغذ داشتند همه را درست عمل کردند اما یک محاسبه ای که نداشتند رهبری امام راحل بود و نفوذی که ایشان در دل های مردم ایران داشتند و مقاومت هایی که مردم کردند.

فرماندار رفسنجان عنوان کرد: اتحاد و هم پیوستگی یکی از ارکان فرهنگ اسلامی است. وقتی که افراد در یک محاورگی قرار می گیرند خیلی از گره ها را بازمی کنند.

وی خاطرنشان کرد: مردم در پشت جبهه بسیار خوب عمل کردند و در همه ی عرصه های جهادی و… حضور داشتند.در هفته دفاع مقدس علاوه بر زنده نگه  داشتن این دوران و تکریم خانواده شهدا و آزادگان و… توجه به فرهنگ شهادت و جهاد مهم است که این مهم توانست کشور و انقلاب را از سلطه دشمن مصون دارد.

فرماندار رفسنجان گفت: رزمندگان در عرصه های فراتر از کشور از جمله عراق، یمن، سوریه و…. در مقابل دشمنی که با نقشه های شوم و تشکیل گروهک های تکفیری در صدد این هستند دین و اسلام را خدشه دار کنند در جبهه های مقاومت، مقابله و ایستادگی می کنند.

وی با تاکید بر اینکه همه ی دستگاه های اجرایی باید در زنده نگه داشتن دفاع مقدس و فرهنگ شهادت کوشا باشند، گفت: بهترین کار پاسداشت این است مخلصانه یاد شهدا باشیم و عمل مفید و خالصانه برای مردم باشد.

سرهنگ محمد پساوند فرمانده سپاه رفسنجان  بیان کرد کرد: آغاز هفته دفاع مقدس امسال مصادف شده با اربعین حسینی و این مهم بطور ویژه در برنامه های این هفته گرانقدر، دیده خواهد شد.

وی پیشکسوتان دفاع مقدس و مقاومت، شهیدان، جانبازان، آزادگان، صلابت و فخرآفرینی سربازان، معنویت زنان و خانواده و سلامت، ولایتمداری جوانان، علم و دانش پژوهی، دفاع همه جانبه، پشتیبانی مردمی و اصناف، وحدت ملی و بصیرت، دشمن شناسی و استکبار ستیزی، نیروهای مسلح بسیجیان عشایر و پیش مرگان کردمسلمان و  فرماندهان عزت مداران حماسه آفرین را عناوین هفت روز هفته دفاع مقدس امسال  عنوان کرد.

فرمانده سپاه رفسنجان به ویژه برنامه های تدارک شده برای این هفته اشاره کرد و گفت: فضاسازی شهری، دیدار با امام جمعه شهرستان و سرکشی از خانواده های معظم شهدا و ایثارگران، گلباران گلزار شهدای سراسر شهرستان و حضور در نماز جمعه با همراهی بسیجیان از جمله برنامه های این هفته در نظر گرفته شده است.

پساوند اعزام تیم های جهادی به مناطق محروم، تجلیل از کادر درمان و مدافعان سلامت، دیدار با پیشکسوتان دفاع مقدس در ادارات، برپایی نمایشگاه فرهنگی دفاع مقدس، اهدای خون، برگزاری یادواره عابروی محله با رعایت پروتکل های بهداشتی، افتتاح طرح های عمرانی و فرهنگی، برپایی نشست های علمی پژوهشی، برگزاری یادواره شهدای دانش آموز و تولید محتوای ویژه دفاع مقدس را از دیگر برنامه های هفته دفاع مقدس امسال در شهرستان رفسنجان برشمرد.

وی ضمن قدردانی از حمایت مجتمع مس سرچشمه و شهرداری رفسنجان در برپایی مراسم هفته دفاع مقدس در سال های گذشته بیان کرد: سال گذشته المان های زیبایی در سطح شهر نصب شد و امسال نیز امیدواریم در برپایی نمایشگاه فرهنگی یاری رسان ما باشند.

سرهنگ پساوند یادآور شد: بسیج ادارات رفسنجان با هماهنگی فرمانداری میز خدمت در مناطق محروم و روستاهای شهرستان در این هفته برپا می کند.

اعزام نیروهای بسیج جامعه پزشکی به مناطق محروم،  برپایی شب شعر توسط بسیج هنرمندان، برپایی غرفه های کارگاهی و روایتگری در سطح شهر و رژه موتوری توسط بسیج اصناف از دیگر برنامه های هفته دفاع مقدس امسال است که توسط فرمانده سپاه رفسنجان عنوان شد.

سرهنگ پساوند در این جلسه با ذکر خاطره ای از سردار سلیمانی اظهار کرد: خدا رحمت کن سردار سلیمانی را، ایشان قبل از شهادتشان در همایش فرماندهان سخنرانی و دغدغه ای داشتند و من خودم آرزو به دل ماندم اینکه چرا رزمندگان دفاع مقدس فراموش شدند چرا تجلیل نمی شود و یادی از آنها نمی کنیم.

پساوند گفت: ۱۱ هزار رزمنده در شهرستان رفسنجان حضور دارند که ۷ هزار نفر پرونده فعال دارند، در صورتیکه سازماندهی انجام شود تا بتوانیم بصورت تجمیعی یا انفرادی حداقل از ۵۰ درصد این رزمندگان تقدیر داشته باشیم، کار بزرگی خواهد شد.

وی یادآور شد: این رزمندگان گرانقدر چیزی از ما نمی خواهند و تنها یاد کردن از آنها موجب خوشنودی انهاست. تعدادی لوح یادبود از سوی فرمانده کل سپاه پاسداران برای اهدا به این عزیزان ارسال شده و از همه مسئولان شهرستان می خواهیم تا برای انجام این اقدام پای کار آیند.

سیدحسین رحیمی رئیس شورای اسلامی شهررفسنجان  عنوان کرد: بهترین تجلیل از شهیدان که تمام هستی و اعتبار خویش را برای حفظ نظام جمهوری اسلامی دادند پیگیری ورفع مشکلات اقتصادی مردم و بیکاری جوانان است تا مردم نسبت به نظام بی اعتماد نشوند.

وی افزود:  هدف از دفاع مقدس حفظ کیان نظام مقدس جمهوری اسلامی  بود و جوانان برومند این سرزمین رفتند تا کیان این نظام حفظ شود و وظیفه ای که الان بر عهده ماست حفظ دستاوردها و ارزش های دفاع مقدس و حفظ اعتماد بیشتر مردم به نظام است.

رحیمی با اشاره به مشکلات اقتصادی  و بیکاری جوانان  خاطرنشان کرد:  باید رویکرد ها رابه سمتی ببریم که مشکلات مردم حل شود و شروع آن با آغاز هفته دفاع مقدس باشد.

وی  با تشریح برنامه‌های شورای اسلامی شهر  وشهرداری رفسنجان در هفته دفاع مقدس از احداث بوستان شهدا  باهدف حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس خبر داد و افزود:  در بخش دوم سعی خواهیم کرد با همکاری سایر دستگاهها بخشی از معضل بیکاری جوانان  و مشکلات اقتصادی مردم را حل کنیم  تا مردم به نظام امیدوارتر باشند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=77087
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.