آخرین وضعیت آرامستان جدید کرمان تا راه‌اندازی سامانه شفافیت مالی شهرداری

در ابتدای این نشست محمد فرشاد، رییس شورای شهر کرمان به ارائه گزارشی درباره کارهای شورای پنجم کرمان در هشت ماه فعالیتش پرداخت:

✔ احتمال دارد برخی کمیسیون‌های شورای شهر کرمان ادغام شوند و کمیسیون‌های جدیدی ایجاد شوند.

✔ در حال حاضر هشت کمیسیون داریم که تا یک یا دو ماه دیگر تغییرات کمیسیون‌ها انجام می‌شود.

✔ یک سری پروژه ها در شهر کرمان از قبل آغاز شده بود که شورای پنجم وظیفه دارد این پروژه ها را به پایان برساند‌. پل سیدی از جمله این پروژه ها است.

✔ تملکات اطراف پل باغملی هنوز باید انجام شود و این پروژه هنوز به طور کامل به پایان نرسیده.

✔ آرامستان قدیم کرمان دیگر جا ندارد و در صدد هستیم بهره برداری از آرامستان جدید تسریع شود.

✔ شورا میثاق بسته با هر کار عمرانی فقط در صورتی موافقت کند که پشتوانه محکم کارشناسی داشته باشد. از پل گرفته تا پارک و دیگر کارها.

✔ پروژه ها نباید فرسایشی باشند. اگر کار کارشناسی صورت گیرد، دیگر پروژه ها فرسایشی نخواهند شد. زمان اجرا باید کارشناسی شده باشد.

پرسش و پاسخ

خبرنگار «کرمان نو» در این نشست سه سوال از اعضای شورا پرسید.

?سوال: وضعیت پناهگاه سگ‌های بلاصاحب کرمان به کجا رسیده؟ بسیاری از فعالان حقوق حیوانات می‌گویند این پناهگاه به حال خود رها شده، بسیار آلوده است و حتی به سگ‌ها غذای درستی داده نمی‌شود، در حالی که خیران زیادی به این پناهگاه کمک می‌کنند.

✔ پاسخ خدادادی، رییس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر کرمان: شهرداری و شورای شهر کرمان در این زمینه با یکی از انجمن حمایت از حیوانات طرف است. قبل از سال بازدید داشتیم و به نظر همه چیز خوب پیش می‌رود. ما بر کار آن انجمن نظارت خواهیم داشت تا اتفاقی نیفتد.

? چه زمانی قرار است سامانه شفافیت مالی شهرداری کرمان راه‌اندازی شود؟

✔ پاسخ فرشاد، رییس شورای شهر کرمان: شهردار قول داده به زودی عملکرد مالی شهرداری در ماه فروردین را روی سایت شهرداری قرار دهد. پیگیر شفافیت مالی شهرداری هستیم و مردم باید همه چیز را بدانند.

? در بسیاری از نقاط شهر کرمان از جمله شریعتی، برخی ساختمان‌های تجاری چند طبقه ساخته شدند اما پارکینگ ندارند. مگر به ساختمان‌های تجاری بدون پارکینگ مجوز ساخت داده می‌شود؟

✔ پاسخ سعیدی، شهردار منطقه 2: ضرورت اجرای پارکینگ بر کسی پوشیده نیست. ضوابط به شکلی هست که هیچ ساختمانی به آسانی مشمول حذف پارکینگ نشود. ساختمان‌هایی هم که در گذشته ساخته شدند و پارکینگ ندارند، در کمیسیون ماده 100 بررسی می‌شوند.

✔ پاسخ فرشاد، رییس شورای شهر کرمان: به مردم قول می دهیم در شورای پنجم هیچ ساختمان تجاری بدون پارکینگی در کرمان احداث شود. پرونده ساختمان‌های تجاری قبلی هم در کمیسیون ماده 100 در دست بررسی است و اگر تخلف کرده باشند، باید پارکینگ بسازند.

سوالات دیگر خبرنگاران و پاسخ اعضا هم به شرح زیر است:

? سوال: چرا زنان همچنان در شورای شهر کرمان چندان دیده نمی‌شوند؟

✔ پاسخ زهرا ایرانمنش، رییس کمیسیون بانوان شورای شهر کرمان: جایگاه بانوان را در شوراها به مراتب بیشتر خواهیم دید. یکی از پست‌های کلیدی، معاونت معماری شهرداری به یک خانم سپرده شده. شوراها تبلور حضور بانوان خواهد بود.

? سوال: طرح اتاف (ارزیابی تاثیرات اجتماعی و فرهنگی پروژه ها) به کجا رسید؟

✔پاسخ علی بهرامی، نایب رییس شورا:

هنوز شهرداری پروژه جدیدی را شروع نکرده که طرح اتاف را اجرا کنیم. اتاف تا پیش از این در کرمان اجرا نمی‌شد و در شورای پنجم تصویب شد.

? سوال: دلیل مخالفت علی بهرامی با تقاطع غیرهمسطح امیرکبیر چیست؟

✔ پاسخ بهرامی: باید تمامی قراردادهای شهرداری در اختیار مردم قرار بگیرد. مردم باید همه چیز را بدانند.

? سوال: آقای میرحسینی، شما رییس کمیسیون گردشگری شورا هستید. در اتاق تعاون هم عضو کمیسیون گردشگری شده‌اید. این موازی کاری چه دلیلی دارد؟

✔ پاسخ معین زاده میرحسینی، رییس کمیسیون گردشگری شورا: کمیسیون گردشگری اتاق تعاون در ادامه کمیسیون گردشگری شورا است. قرار نیست موازی کاری و یا تقابلی صورت گیرد.

سوال: نظر شورا درباره مترو؟

✔ پاسخ فرشاد، رییس شورا: اگر دولت تصویب کند ما هم استقبال می‌کنیم.

✔ پاسخ کامیاب، رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل: اگر بگوییم منابع مالی نداریم، هیچوقت کاری را شروع نمی‌توانیم بکنیم. شهرداری را نمی‌توان جزیره‌ای اداره کرد. باید با همه دستگاه‌ها از جمله استانداری هماهنگ بود تا منابع مالی هم جور شود.

? سوال: مرکز پژوهش‌های شهرداری تاکنون چه خروجی داشته؟

✔ پاسخ عالم‌زاده، شهردار کرمان: این مرکز نوپاست و از فروردین امسال کار خود را آغاز کرده است.

? سوال: درباره سربرداری درختان نارون بلوار جمهوری اسلامی توضیح دهید.

✔پاسخ عالم‌زاده، شهردار کرمان: مجبور بودیم برای حفظ نارون‌ها این کار را انجام دهیم. برای توسعه فضای سبز هم به منابع آب نیاز داریم و شاید با توجه به آب، توسعه کار مفیدی نباشد.

? سوال: چه برنامه‌ای برای توسعه ورزش دارید؟

✔ پاسخ بهرامی، رییس کمیسیون جوانان شورا: شهرداری نمی‌تواند وارد ورزش حرفه‌ای شود. مثلاً در بحث فوتبال اصلا نمی‌توانیم ورود کنیم اما می‌توان مثلاً از نخبگان ورزشی کرمان حمایت کرد.

? سوال: وضعیت بودجه‌ای شهرداری کرمان؟

✔ پاسخ فرشاد، رییس شورای شهر کرمان:
تحقق بودجه شهرداری در سال‌های ۹۵ و ۹۶ ، ۵۰ درصد بود. به همین دلیل امسال بودجه را ۵۷۰ میلیارد تومان بستیم که کمتر از سال ۹۶ است. به سمت واقعی شدن بودجه رفتیم. سال ۹۶ بودجه ۶۵۰ میلیارد تومان بود که ۳۷۵ میلیارد تومان محقق شد.

? سوال: چرا آرامستان جدید کرمان همچنان غیرقابل استفاده است؟

✔ پاسخ علی خدادادی، رییس کمیسیون خدمات شهری، بهداشت و محیط زیست شورا: در این مورد ما هم دغدغه جدی داریم. نقشه‌های آرامستان باید بروز شود. تا دو ماه آینده تحت هر شرایطی آرامستان جدید راه اندازی می‌شود. دو سرمایه‌گذار هم دعوت کردیم. نقشه‌ها اصلاح شوند، کار تسریع می‌شود.

✔ پاسخ عالم‌زاده، شهردار کرمان: نقشه‌ها باید اصلاح می‌شدند. طرح در حال بازنگری است.

? سوال: ۶۰ روز رییس شورا مرخصی بود. چرا؟

✔ پاسخ فرشاد، رییس شورا: یک هفته کاری در پایان ۹۶ و یک هفته کاری در ابتدای ۹۷ مرخصی بودم. با تعطیلات نوروزی کل سفر من به استرالیا یک ماه بود. پیش پسرم در استرالیا رفته بودم.

? سوال: جمع آوری متکدیان به کجا رسید؟

✔ پاسخ خدادادی، رییس کمیسیون خدمات شهری: این کار برعهده فرمانداری است اما شهرداری هم کمک می‌کند.

 

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=17480
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.