ابلاغ بسته حمایتی از صادرکنندگان پسته استان

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی، گفت: امروز بسته‌ حمایتی بانک کشاورزی از صادرکنندگان پسته به استان کرمان ابلاغ می‌شود.

جلالی نماینده مردم رفسنجان در مجلس شورای اسلامی در خصوص نشست با امروز با صادرکنندگان محصولات کشاورزی، گفت: 27 استان کشور در زمینه تولید پسته فعالیت می‌کنند و یک میلیون نفر به صورت مستقیم و 5 میلیون نفر به صورت غیرمستقیم در زمینه این محصول اشتغال دارند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه دو سال است که به دلیل مشکلات تعهد ارزی نتوانسته‌ایم محصول پسته را صادر کنیم، ادامه داد: خوشبختانه میزان برداشت پسته سال جاری از سال گذشته بهتر بوده به همین دلیل دولت و بانک مرکزی باید در زمینه رفع مشکلات تعهد ارزی اقدام کنند تا بتوانیم این محصول را صادر کنیم.

وی با تاکید بر اینکه یک قرن تلاش شده تا بتوانیم بازار صادرات پسته را به کسب کنیم، عنوان کرد: طی دو سال اخیر که در بازار جهانی حضور نداشته‌ایم آمریکایی‌ها از فرصت استفاده کرده و در حال کسب سهم بیشتری از بازار جهانی هستند، اگر نتوانیم در بازار صادرات پسته حضور پیدا کنیم برای همیشه پرونده صادرات پسته بسته می‌شود.

عضو کمیسیون اجتماعی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در شرایطی که آمریکا در تمدید تحریم‌ها تنها ماند می‌توانیم حضور فعالی در بازارهای جهانی داشته و جایگاه پسته ایران را پیدا کنیم، تصریح کرد: کشاورزان فشارهای سختی را در زمینه افزایش قیمت نهاده‌های تولید تحمل می‌کنند ایجاد موانع در زمینه  صادرات محصولات کم لطفی به آنها است.

جلالی با اشاره به اینکه سهم خشکبار در صادرات تنها 5 درصد است، نباید برای صادرات خشکبار این حجم از موانع صادراتی ایجاد شود، ادامه داد: نشست‌های بیشتری در زمینه حمایت از صارات خشکبار و پسته برگزار می‌شود تا تصمیم مناسبی گرفته شود، امروز نیز بسته‌ حمایتی بانک کشاورزی از صادرکنندگان پسته به استان کرمان ابلاغ می‌شود.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=55969
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.