شناسایی افراد دارای فقر مطلق در استان کرمان؛


از هر ۱۰۰ خانوار کرمانی ۱۳ مورد آن تحت پوشش نهادهای حمایتی

نظر به اهمیت رسیدگی به وضعیت معیشتی افراد نیازمند فاقد حداقل های ضروری خوراک، پوشاک و سرپناه کارگروه رفع مطلق در استان کرمان تشکیل شد.

به گزارش خبرنگار «کرمان‌نو» مجتبی مصباح سرپرست اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان کرمان پیش از ظهر امروز 16 فروردین ماه در جلسه مقابله با فقر به روش های شناسایی خانوارهای هدف این طرح گفت: شناسایی اولیه افراد نیازمند توسط مردم، نهادهای مردمی، کمیته امداد و بهزیستی در سامانه بانک اطلاعات رفاه ایرانیان انجام می شوند.

وی گفت: احراز شرایط خانوارهای از طریق وسع سنجی توسط بانک اطلاعات رفاه ایرانیان، تکمیل اطلاعات از سوی معرف یا متقاضی و بررسی میدانی صورت می گیرد و نتایج بررسی وسع سنجی توسط بانک اطلاعات رفاه ایرانیان به صورت برخط در اختیار کمیته امداد قرار خواهد گرفت.

وی افراد مشمول این طرح را معتادین متجاهر، بیماران اعصاب و روان رها شده در معابر عمومی و بی خانمان ها به بهزیستی دانست.

به گزارش خبرنگار کرمان‌نو رحمان جلالی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان با بیان اینکه نیروی انتظامی عهده دار جمع آوری معتادین متجاهر است، گفت: شناسایی افراد دارای فقر مطلق در سطح استان در حال انجام است.

وی در ادامه در خصوص اینکه سوال فرمانداران مبنی براینکه آیا شهرستان ها سهمیه بندی شده اند؟ عنوان کرد: در فاز اول سهمیه بندی بین شهرستان ها نداریم و فقط کد ملی مبنای کار است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان بیان کرد: در زمینه فقر مطلق، شورایی با ابتکار نماینده ولی فقیه در استان کرمان از یک سال پیش در استان تشکیل شد و در این شورا نظام و مسایل استان بررسی شد و در نهایت به یک بانک 500 مساله ای بدست آمد و در نهایت مشکلات استان به 8 مادر مساله تقسیم شد.

وی با بیان این مطلب که افراد متجاهران و کسانی که سقفی بالای سر ندارند مشمول این طرح هستند تاکید کرد: فقدان سیاست علمی واحد در خصوص فقرزدایی در استان مشهود است و طرح مقابله با فقر یک برنامه کوتاه مدت است و این طرح ناظر به فقر مطلق است.

جلالی در ادامه گریزی به موضوع زباله گردی و تبدیل شدن آن به منبع درآمد برای برخی افراد عنوان کرد: محلی برای استقرار کارگاه های ضایعاتی مشخص کردیم و در آنجا دوربین نصب می شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان افزود: هیچ نگرانی نسبت به بودجه اجرای این طرح نداریم و مقابله با فقر مطلق مورد تاکید رئیس جمهور است.

وی با تاکید برآنکه این طرح باید پیوست رسانه ای داشته باشد و در ادامه خطاب به دستگاه های متولی اجرای طرح مقابله با فقر گفت: بانک اطلاعات اولیه تا اواسط هفته آینده باید تکمیل شود.

یحیی صادقی مدیرکل کمیته امداد استان کرمان نیز در این جلسه این را یک کار جدید دانست و بیان کرد: پیدا کردن این گروه کار خیلی سختی نیست و بخش عمده کار بر عهده کمیته امداد گذاشته شده است.

وی ادامه داد: خیریه ها و مراکز نیکوکاری دارای بانک اطلاعاتی هستند و اگر همه این نهادها اطلاعات را وارد سامانه کنند دیگر همپوشانی نخواهیم داشت.

مدیرکل کمیته امداد استان اظهار کرد: کرمان جزو استان هایی است که درصد خانوارهای تحت پوشش نهادهای حمایتی بیشتر از نرم کشوری است به طوری که در کشور 8 درصد و در کرمان 13 درصد است.

وحیدزاده مدیرکل بهزیستی استان کرمان نیز از آمادگی این نهاد برای همکاری خبر داد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=86979
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.