افزایش چشمگیر موارد ابتلا به کرونا در روز های اخیر/۲۵۰ هزار نفر در استان هیچ واکسنی نزدند

مدیرگروه مبارزه با بیماری های معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان از افزایش چشمگیر و مشهود موارد ابتلا به کرونا در روز های اخیر خبر داد.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایسنا، دکتر سعید صحبتی امروز ۱۵ تیرماه درباره آخرین وضعیت بیماری کرونا در استان اظهار داشت: افزایش چشمگیر و مشهود موارد ابتلا به کرونا در روز های اخیر هم در بخش سرپایی و هم در بخش بستری باعث نگرانی شده که این افزایش در بخش سرپایی بیشتر دیده شده و در بخش بستری نیز نسبت به هفته های قبل افزایش جدی داشته ایم.

وی با بیان اینکه برای عده زیادی که واکسیناسیون انجام داده اند، مدت زیادی از نوبت واکسن آنها گذشته و ایمنی بخشی و اثربخشی واکسن کاهش پیدا کرده است، افزود: در جامعه استفاده از ماسک هم کاهش پیدا کرده که همین امر باعث نگرانی شده است.

صحبتی با تاکید بر اینکه یکی از سیاست های جدی برای تقویت ایمنی افراد جامعه در برابر موج احتمالی جدید کرونا تکمیل واکسیناسیون است، افزود: تکمیل واکسیناسیون هم شامل کسانی می شود که تاکنون واکسن نزده اند و هم افرادی که به صورت ناقص نوبت های واکسن را دریافت داشته اند.

مدیرگروه مبارزه با بیماری های معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با بیان اینکه در استان کرمان جمعیت ۲۵۰ هزار نفری هنوز هیچ واکسنی دریافت نکرده اند و تقریبا همین تعداد جمعیت وجود دارد که فقط یک نوبت واکسن دریافت کرده اند، افزود: نیمی از افراد واجد شرایط، نوبت سوم واکسن خود را دریافت نکرده اند، به همین دلیل هم از طرف وزارت بهداشت و از طرف ستاد ملی کرونا تأکید جدی می شود که افراد برای تکمیل واکسیناسیون خود اقدام کنند.

وی با بیان این مطلب که این تکمیل فقط به معنی دریافت نوبت چهارم واکسن نیست، بلکه دریافت نوبت های تکمیلی در هر نوبتی است، افزود: کسانی هم که نوبت اول، دوم و سوم واکسن را دریافت کرده اند و شش ماه از نوبت سوم آنها گذشته است، باید نوبت چهارم را دریافت نمایند و کلیه واجدین شرایط در هر نوبت واکسن که شش ماه از زمان دریافت واکسن آنها گذشته است، باید نوبت یادآور خود را دریافت کنند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=91575
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.