انتقاد امام جمعه رفسنجان به دوچرخه‌سواری بانوان و سگ‌گردانی

امام جمعه رفسنجان با اشاره به ترویج بی‌حجابی و بدحجابی، دوچرخه‌سواری بانوان در انظار عمومی و سگ‌گردانی گفت: عده‌ای با از این جریان‌ها حمایت می‌کنند و اگر ندایی علیه این کار بلند شود اعتراض می‌کنند و به خود من هم ناسزا گفتند.

به گزارش کرمان‌نو به نقل از ایسنا امام جمعه رفسنجان با اشاره به ترویج بی‌حجابی و بدحجابی، دوچرخه‌سواری بانوان در انظار عمومی و سگ‌گردانی گفت: عده‌ای با از این جریان‌ها حمایت می‌کنند و اگر ندایی علیه این کار بلند شود اعتراض می‌کنند و به خود من هم ناسزا گفتند.
امام جمعه رفسنجان تصریح کرد: دشمنان دنبال این هستند که غیرت دینی را در جامعه کمرنگ کنند، اگر به جایگاه رهبری و ولایت فقیه توهین شود، برای کمرنگ‌کردن غیرت دینی است. اگر مسأله بدحجابی یا بی‌حجابی را در جامعه ترویج می‌کنند یا یک خانم را از سر بی‌دینی و نفهمی تشویق می‌کنند که دوچرخه‌سواری کند، با اینکه دوچرخه‌سواری بانوان در انظار عموم حرام است، دنبال خدشه‌دار کردن غیرت دینی مردم هستند.
وی ادامه داد: اگر افسار سگ را به دست دختر و پسر ما در کوچه و خیابان دادند برای خدشه‌دارکردن غیرت دینی است و اگر به مسائل مذهبی، نماز و روزه ما حمله کردند دیدند که غیرت دینی جامعه را از بحران‌ها نجات می‌دهد که باید خیلی به هوش باشیم و از سر این قضایا به‌سادگی نگذریم و بگوییم دختر جوان دوست دارد دوچرخه‌سواری کند! خیر، باید هوشیار باشیم و نگذاریم چنین کاری در جامعه گسترش پیدا کند.
عسکری افزود: پیراهن ناموس ما اگر روزی در خانه روی بند رخت برای خشک‌شدن پهن بود، زمانی که میهمان می‌آمد آن را جمع می‌کردیم که کسی لباس دختر، همسر، مادر و خواهر ما را نبینند. چگونه امروز دختران را روی دوچرخه سوار می‌کنند که در خیابان‌ها بچرخند و عده‌ای با حماقت تمام از این جریان‌ها حمایت می‌کنند و اگر ندایی علیه این کار بلند شود اعتراض می‌کنند و به خود من هم ناسزا گفتند.
وی تاکید کرد: اگر ما آرام بنشینیم، بگذاریم غیرت دینی خدشه‌دار شود حجاب از سر دختران برداشته شود و غیرت دینی کمرنگ شود، دشمن به‌راحتی می‌تواند به اهداف خود برسد.
عسکری با انتقاد شدید از عملکرد برخی مسئولین در این حوزه، خاطرنشان کرد: از کنار این قضایا راحت نگذریم و به‌عنوان یک حادثه جزئی نگاه نکنیم و بگوییم سگ یک حیوان است چه می‌شود دست بگیریم و در خیابان حرکت کنیم. متأسفانه نیروی انتظامی به وظیفه‌اش در این خصوص عمل نمی‌کند. مردم باید با برخورد جدی و انقلابی از نیروی انتظامی بخواهند، چراکه وظیفه برخورد با جرایم مشهود از جمله بی‌حجابی و سگ گردانی با نیروی انتظامی است اما اقدامی نمی‌کنند.
وی بر ضرورت داشتن تعصب دینی تاکید کرد و گفت: نیروی انتظامی و دستگاه قضائی به وظایف خود عمل کنند و در مقابل جرایم و مجرم بایستند و اگر قانون نداریم قانون تصویب کنید. مجلس هم کم‌کاری کرده است اگر رهبری می‌فرمایند دوچرخه‌سواری بانوان شرعا حرام است، چرا مجلس این را تبدیل به قانون نکرده که امروز نیروی انتظامی کوتاهی می‌کند؟
امام جمعه رفسنجان افزود: وقت‌تان را صرف کارهای حاشیه‌ای نکنید. غیرت دینی را در مردم زنده نگه دارید. این کوتاهی‌ها جبران‌ناپذیر است باید با صراحت، شجاعت و قاطعیت این مسائل گفته شود و هر روز شاهد ناراحتی مردم متدین و انقلابیون نباشیم. نباید این همه بی‌بندوباری در جامعه رواج پیدا کند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=83370
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.