برای برقراری امنیت در شمال اقیانوس هند و مدیترانه حضور داریم

امیر دریادار حبیب‌الله سیاری در مراسم محفل انس با قرآن کریم ناویان و فرماندهان مرکز دریایی سیرجان با بیان اینکه شلیک موشک به مقر تروریست‌ ها نشانه اقتدار جمهوری اسلامی ایران است، گفت: همانگونه که در هشت سال دفاع مقدس از ملت و کشور خود دفاع کردیم، امروز هم با اقتدار بیشتر و آمادگی کامل اجازه نمی‌ دهیم که کسی به کشور ما تعرض کند.

وی افزود: نیروی دریایی به‌عنوان یک نیروی راهبردی ماموریت حفاظت از منافع جمهوری اسلامی ایران را دارد و ما در آب‌های آزاد جهان حتی تا 2 هزار و 500 کیلومتری مرز خودمان برای حفظ منابع و منافع خود حضور داریم و امنیت تجاری و اقتصادی را تامین می ‌کنیم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران بیان کرد: در چشم‌ انداز بحث تعامل و همچنین تبادل خدمات با کشورهای جهان و توسعه دیپلماسی دفاعی و دریایی با کشورهای جهان رفت وآمد داریم و هم کشورهای دیگر در بنادر ما پهلو می‌گیرند که طی چهار روز گذشته میزبان ناوگروه چین بودیم که رزمایشی را هم انجام دادیم.

سیاری تصریح کرد: همان‌ طور که می ‌دانیم کشور چین دارای بنیه دفاعی قوی است و این رفت و آمدها و رزمایش‌ ها نشان از قدرت نیروی دریایی ایران است و ما برای برقراری امنیت در شمال اقیانوس هند و مدیترانه حضور داریم.

وی حضور در سواحل مکران را یکی دیگر از شاخصه‌ های پیشرفت و اقتدار و بهره‌وری از دریا عنوان کرد و گفت: برای جلوگیری از ترفند و توطئه دشمنان در ایران‌هراسی ما حضورمان را در دریاها داریم تا ضمن نشان دادن فرهنگ ناب اسلامی به هویت انقلابی و والای ملت ایران بپردازیم و به جهان ثابت کنیم ما ملتی آزاده هستیم که اقتدار خود را داریم و قصد تجاوز و تعدی به مرز هیچ کشوری نداریم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در ارتباط با برنامه ‌های مذهبی و جلسات قرآن مراکز دریایی کشور گفت: نخستین آمادگی ما برای مقابله با هرگونه تهدید دشمن وجود افراد و سربازانی تربیت یافته و مومن است که در این بخش با برنامه‌های منسجم همراه با آموزش‌های لازم داریم و این روحیه ولایی و تقوا توان عملیاتی ما را هم بالا برده است و نیروهای ما تحت امر ولایت ابتکار عمل را دارند.

سیاری خاطرنشان کرد: امروز ما مورد تهاجم فرهنگی هستیم و یکی از موثرترین و مهم ‌ترین سلاح‌ های ما در مقابله با جنگ نرم دشمن قرآن کریم است که توانستیم با استفاده از قرآن کریم و تدبر و عمل در قرآن دشمن را در زمینه فرهنگی هم شکست دهیم و این جلسات بزرگ قرآن و حضور هزاران جوان در هر جلسه نشان از این روحیه ایمان در برابر دشمنان است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=11517
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.