رئیس مجتمع قضایی خانواده در کرمان پیشنهاد داد؛


تاکید بر ضرورت ثبت نکردن سکه تمام بهار آزادی به عنوان مهریه

حجت الاسلام شفیعی با اشاره به افزایش قیمت سکه و طلا و بلاتکلیفی زوج‌های مدیون بر ضرورت ثبت نکردن سکه تمام بهار آزادی به عنوان مهریه تاکید کرد.

به گزارش کرمان نو به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، حجت الاسلام محمد شفیعی، رئیس مجتمع قضایی خانواده دادگستری کل استان کرمان گفت: امروز بیش از هر زمان دیگر ضرورت ثبت نکردن سکه تمام بهارآزادی به عنوان مهریه احساس می‌شود و بایستی مسئولان امر به فکر راهکار مناسب قانونی و فرهنگ سازی برای حل این معضل باشند.

او در تشریح این خبر افزود: ضرورت ممنوعیت ثبت سکه بهارآزادی به عنوان مهریه با توجه به وضعیت نابهنجار اقتصادی و افزایش بی رویه قیمت سکه وطلا و بلاتکلیفی زوج‌های مدیون، امری کاملا منطقی و غیرقابل خدشه است.

حجت الاسلام شفیعی ادامه داد: نه در گذشته و نه در حال، سکه تمام بهار آزادی به عنوان وجه رایج تلقی نمی‌شود و پایه مبادلات ارزی و بین المللی نیز به شمار نمی‌رود و جامعه با یک امر کاملا تشریفاتی و ناخواسته با یک فرهنگ غلط و بی پایه واساس آن را به عنوان مهریه مطمئن و دارای ارزش پذیرفته و اصرار بر ادامه این روند غلط و چالش برانگیز داشته و دارد.

او بیان کرد: در چندین سال قبل نیز اینجانب پیشنهاد ممنوعیت ثبت سکه تمام بهارآزادای به عنوان مهریه را مطرح کردم که هر چند موافق و مخالفانی برای این نظریه مطرح شد؛ ولی نقاط قوت این موضوع بیش از نقاط منفی آن است.

رئیس مجتمع قضایی خانواده دادگستری کل استان کرمان تصریح کرد: اگر مسئولان امر از جمله: نمایندگان مجلس شورای اسلامی در قالب یک طرح، این موضوع پیشنهادی را به صحن مجلس بیاورند و با الحاق یک تبصره به ماده ۱۰۸۲ قانون مدنی و اصلاح ماده ۲۲ قانون حمایت خانواده ثبت سکه بهارآزادی را به عنوان مهریه ممنوع کنند، در آینده تاثیر آن را هم در بخش قضایی و روند رسیدگی، جلوگیری از بازداشت محکومان مهریه، کاهش ورودی پرونده‌های اعسار و تعدیل و در نتیجه حاکم شدن آرامش در بخش عمده‌ای از خانواده‌ها و هم تاثیر مثبت آن را در سطح اقتصاد کلان و هم در سطح اقتصاد خرد در جامعه شاهد خواهیم بود.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=71926
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.