جبران کاستی های انجام شده در جمع آوری معتادان متجاهر

رییس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به کاستی های انجام شده در ۵ ماه گذشته برای ایجاد لایه های قرنطینه در مراکز ماده ۱۶ گفت: باید در اسرع وقت این کاستی جبران شده و کار جمع آوری معتادان متجاهر با ظرفیت بالا در استان دنبال شود.

 رییس کل دادگستری استان کرمان گفت: کاستی های انجام شده در ۵ ماه گذشته برای ایجاد لایه های قرنطینه در مراکز ماده ۱۶ باید در اسرع وقت جبران شده و کار جمع آوری معتادان متجاهر با ظرفیت بالا در استان دنبال شود.

“یدالله موحد” در نشست تدوین شیوه نامه بومی بازتوانی معتادین متجاهر دراستان کرمان با اشاره به اینکه دستگاه های اجرایی، قضایی و انتظامی در رابطه با جمع آوری معتادان متجاهر، درخواست مردم را اجابت کردند، افزود: این کار به یک مطالبه جدی تبدیل شده بود زیرا وجود این افراد امنیت اجتماعی و آرامش روانی مردم جامعه را تحت تاثیر قرار داده است.

وی با اشاره به اینکه پس از بازدید از حاشیه شهر کرمان و به منظور پاسخ به مطالبات مردم برای جمع آوری معتادان متجاهر، کار جدی و سریعی برای جمع آوری معتادان متجاهر آغاز شد، اظهار کرد: با شیوع بیماری کووید – ۱۹  وتعطیلی مراکز ماده ۱۶ شاهد وضعیت نامناسبی در سطح شهر بوده ایم.

نماینده عالی قوه قضائیه در استان کرمان با اشاره به این مطلب که تعطیلی مراکز ماده ۱۶  شاید دستگاه های متولی را دچار یک غفلت کرده که در دوران شیوع بیماری کرونا نباید این افراد را جمع آوری کرد، ادامه داد: این نوع نگاه منجر به لزوم واکنش سریع و عکس العمل جدی برای جمع آوری معتادان متجاهر شد.

موحد تصریح کرد: اگر ظرف ۵ ماه گذشته تدبیر شده بود و مقدمات و تمهیدات پذیرش افراد در مراکز ماده ۱۵ و ۱۶ فراهم گردیده بود، شاهد وضعیت کنونی در سطح جامعه نبودیم.

وی با اشاره به این مطلب که در زندان های استان کرمان حتی یک مورد ابتلا به کووید ۱۹ را نداشته ایم، گفت: مواردی از ابتلا در ورودی های جدید به زندان و بازگشت مددجویان از مرخصی شناسایی شده که در مراحل مختلف قرنطینه شناسایی شده اند و حسب مورد اقدام لازم درباره آنها انجام شده است.

رییس کل دادگستری استان کرمان با تاکید بر این مطلب که برای مراکز ماده ۱۵ و ۱۶ باید لایه های قرنطینه در نظر گرفته می شد تا نیروی انتظامی نیز کار جمع آوری این افراد را ادامه دهد، افزود: براساس برآوردهای مراکز بهداشتی و درمانی و شواهد موجود، بخشی از معتادان متجاهر در جامعه مبتلا به کووید ۱۹ هستند و نحوه معاشرت آنها و رفت و آمدهای آنها در سطح شهر منجر به شیوع بیماری می شود.

موحد بیان کرد: سوال جدی مردم این است که در ماه های اخیر چرا ظرفیت سازی های لازم برای جمع آوری معتادان متجاهر انجام نشده است و استان کرمان باید مشکلات پیش رو را دیده و برای حل آنها برنامه ریزی و اقدام کند.

وی خاطرنشان کرد: کاستی های انجام شده در ۵ ماه گذشته برای ایجاد لایه های قرنطینه در مراکز ماده ۱۶ باید در اسرع وقت جبران شده و کار جمع آوری معتادان متجاهر با ظرفیت بالا در استان دنبال شود.

رییس کل دادگستری استان کرمان تاکید کرد: مجموعه های امنیتی انتظامی و اجرایی تاکید دارند که شرایط پذیرش در مراکز ماده ۱۵ و ۱۶ باید در اسرع وقت ایجاد شود زیرا براساس نظر کارشناسان، بیماری کووید ۱۹ در کوتاه مدت رفع نخواهد شد.

موحد گفت: اخیرا کار خوبی برای جمع آوری معتادان متجاهر انجام شده و باید با تدوین راهکارهای مراقبتی پس از خروج و حرفه آموزی به نحوی اقدام شود که شاهد ثمرات و برکات هزینه های سنگینی که بر بیت المال تحمیل می شود، باشیم.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=53395
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.