معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی استان اعلام کرد:


حضور نداشتن مسئول فنی از بیشترین تخلفات داروخانه‌های کرمان

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: متاسفانه حضورنداشتن مسئول فنی در داروخانه ها در سال جاری با ۲۵۰ مورد بیشترین تخلفی است که در داروخانه ها مشاهده شده است.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایسنا، علی اسدی پور اظهار کرد: علاوه بر داروخانه های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی کرمان، داروخانه های تحت پوشش دانشگاههای جیرفت، بم و سیرجان نیز در کمیسیون ماده ۲۰ دانشگاه علوم پزشکی کرمان تعیین تکلیف می شوند.

وی گفت: در حال حاضر ۱۹۶ داروخانه در سطح دانشگاه علوم پزشکی کرمان مشغول فعالیت می باشند که از این تعداد ۳۶ داروخانه به صورت شبانه روزی و ۱۴ داروخانه در بخش بیمارستانی و سرپایی فعالیت دارند.  کمیت و کیفیت عملکرد داروخانه ها را معاونت غذا و داروی دانشگاه کنترل می کند.

اسدی پور خاطر نشان کرد: مردم می توانند برای ثبت شکایت از داروخانه های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی کرمان، از طریق شماره ۰۳۴۳۱۳۲۵۸۸۲ مستقیما با کارشناسان حوزه بازرسی داروخانه های دانشگاه تماس گرفته و یا از شماره تلفن گویای ۱۹۰، سامانه پیامکی  ۱۰۰۰۳۴۱۲۱۰۵۶۲۰ و یا سامانه TTAC استفاده کنند.

وی در زمینه تخلفات داروخانه ها از ابتدای سال تاکنون گفت: متاسفانه حضورنداشتن مسئول فنی در داروخانه ها در سال جاری با ۲۵۰ مورد بیشترین تخلفی است که در داروخانه ها مشاهده شده است. گرانفروشی ۱۵ مورد، فروش داروی قاچاق و خارج از شبکه ۱۰ مورد، فروش داروهای  تاریخ گذشته ۴۰ مورد نیز موارد دیگری از تخلف بوده اند که پس از طرح در کمیسیونهای مربوطه در دانشگاه، به مراجع ذیصلاح از جمله تعزیرات معرفی شده است. دو داروخانه نیز به دلیل داشتن داروی قاچاق و خارج از شبکه در سال جاری پلمب گردیده ولی به دلیل ناچیز بودن تخلفات پس از مدتی کوتاه رفع پلمب گردیده اند.

اسدی پور یادآورشد: توصیه می شود تمام مردم همین الان سامانه TTAC را از اینترنت جستجو و بر روی گوشی موبایل خود نصب نمایند. در این سامانه اطلاعات زیادی  شامل لیست داروخانه های نزدیک، پیدا کردن داروهای کمیاب، اطلاعات داروئی از جمله قیمت داروها، کنترل اصالت کلیه کالاهای سلامت محور غذایی، داروئی و آرایشی و بهداشتی از طریق کاتالوگ فرآورده و نیز شکایت و گزارشات مختلف به سازمان غذا و داروقابل دسترس می باشد.

وی توصیه کرد: در صورت بروز هرگونه عوارض یا مسمومیت داروئی ناخواسته می توان با سامانه ۱۹۰ تماس حاصل کرد.  از مصرف خودسرانه داروها (خصوصا آنتی بیوتیک ها) جدا پرهیز نموده و قبل از مصرف هرگونه دارو با پزشک یا داروساز مشورت نمایید.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=81731
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.