خاستگاه تعزیه استان کرمان معطر به عطر شهید گمنام می شود

پیکر مطهر شهید گمنام در روستای ده زیار خاستگاه تعزیه استان کرمان تشییع می شود.

به گزارش کرمان نو، مردم روستای ده زیار برای چندمین سال متوالی میزبان پیکر مطهر شهید گمنام در خاستگاه تعزیه استان کرمان می شوند و همچنان آرزوی حضور همیشگی و با برکت شهید گمنام و تدفین شهید در روستا را دارند.

هوشنگ انکوتی مسئول هیئت تعزیه خوانی حضرت ابوالفضل(ع) روستای ده زیار گفت: با توجه به درخواست خادمان هیئت به مسئولان مربوطه در استان این افتخار نصیبمان شد که پیکر مطهر شهید گمنام به ده زیار بیاید.
وی با بیان اینکه از زمان پخش شدن خبر حضور معنوی شهید گمنام و تشییع پیکر شهید در ده زیار مردم روستا به ویژه جوانان روستا برای فضاسازی و استقبال از شهید پای کار آمدند و حال و هوای بسیار معنوی بر روستا حاکم است افزود: بار دیگر حال و هوای دوران دفاع مقدس و آن شور و نشاط معنوی در روستا حاکم شده است.
مسئول هیئت تعزیه خوانی حضرت ابوالفضل(ع) روستای ده زیار اظهار داشت: آیین تشییع پیکر مطهر شهید گمنام در ده زیار چهارشنبه چهارم اسفند از ساعت 18:30 از سقاخانه و دارالشفای حضرت ابوالفضل (ع) به سمت مسجد مقدس حضرت جوادالائمه (ع) روستا برگزار می شود و بعد از آن ویژه برنامه در محضر شهیدان با حضور شهید گمنام در محل مسجد برگزار می شود.
وی با اشاره به اینکه این مراسم با سخنرانی سردار نعمتی فرمانده تیپ سوم رزهی ذوالفقار و مداحی مداحی اهل بیت (ع) سید محمدکاظم امینایی در این مراسم گفت: روایتگری دفاع مقدس و اجرای گروه سرود از دیگر برنامه های ویژه برنامه در محضر شهیدان در مسجد مقدس حضرت جوادالائمه (ع) است.
انکوتی با بیان اینکه به همت هیئت تعزیه خوانی حضرت ابوالفضل (ع) از حدود شش سال پیش و در چند نوبت طی یک استشهاد محلی درخواست تدفین شهید گمنام در ده زیار به استان داده شده است تصریح کرد: در حال حاضر کمیسیون دفت شهدای گمنام استان کرمان با این درخواست موافقت کرده و روستای ده زیار در نوبت دفن شهید شده است که افتخار بسیار بزرگی است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=85549
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.