همزمان با هفته قوه قضائیه:


دفتر مشاوره حقوقی و کانون صلح و سازش بسیج حقوقدانان کرمان فعال شد

با حضور رییس کل محاکم عمومی و انقلاب کرمان، رییس بسیج حقوقدانان سپاه ثارالله و جمعی از قضات ،دفتر مشاوره بسیج حقوقدانان افتتاح شد.

به گزارش کرمان نو به نقل از باشگاه خبرنگاران، رییس کل محاکم عمومی و انقلاب کرمان درمراسم افتتاح این دفتر گفت: خداوند عنایت خاصی به بندگان خود دارد و به یقین هر فردی که به بندگان خدا کمک کند، مورد عنایت ویژه خداوند قرار می‌گیرد و از این رو می‌توان گفت قضات و کارکنان دستگاه قضایی که مرجع مهم مراجعات مردم هستند، در صورت توجه به کرامت مراجعان و تلاش برای رفع مشکلات آن‌ها مشمول توجه و عنایت خاص خداوند خواهند بود.

حجت الاسلام محمد امیر ابراهیمی می گوید: همانگونه که قانون، دادگاه خانواده، قضات و کارکنان این حوزه را به صورت ویژه مد نظر قرار داده است، باید به جایگاه این دادگاه‌ها توجه شود و زمینه‌ای فراهم گردد که با ارائه مشاوره‌ها و راهنمایی‌های تخصصی از جدایی زوجین جلوگیری شود.

او گفت: قضات دادگاه‌های خانواده افرادی ماهر و مجرب هستند، اما به دلیل کثرت پرونده‌ها نمی‌توانند در راستای صلح و سازش بین زوجین اقدام کنند و از این رو ضمن تلاش در راستای کاهش ورودی پرونده‌ها باید از ظرفیت‌های موجود از جمله کانون صلح و سازش در راستای رفع مشکلات زوجین و پیشگیری از طلاق اقدام کرد.

رییس کل محاکم عمومی و انقلاب کرمان می گوید: کانون‌های صلح و سازش با ارائه مشاوره‌های تخصصی روانشناسی، حقوقی و مذهبی می‌توانند مشکلات ریشه‌ای اختلافات خانوادگی را شناسایی کرده و با رفع آنها، از فروپاشی کانون خانواده جلوگیری کنند.

به گفته او، بسیاری از مشکلات موجود در بین زوجین اگر به موقع و به درستی تشخیص داده شود، به آسانی قابل رفع است.

حجت الاسلام ابراهیمی با اشاره به راه اندازی شعبه هشتم دادگاه خانواده درکرمان گفت: با راه اندازی این شعبه ورودی پرونده‌ها به شعب دادگاه خانواده کاهش می‌یابد و زمینه‌ای فراهم می‌شود که قضات با وقت بیشتری نسبت به رسیدگی به پرونده‌ها اقدام کنند.

رییس بسیج حقوقدانان سپاه ثارالله استان کرمان نیز گفت: یکی از اهداف اصلی دشمن، فروپاشی خانواده است و از این رو، ضربه زدن به بنیان‌های خانواده را در برنامه‌های خود قرار داده است.

سرهنگ مسعود رفیعی می گوید: در مجموعه دادگستری روزانه حجم کسترده‌ای از پرونده‌های حقوقی به کانون‌های صلح و سازش بسیج حقوقدانان ارجاع می‌شود و این کانون‌ها تلاش گسترده‌ای را جهت ایجاد صلح و سازش انجام می‌دهند.

او گفت: در سال جاری بیش از ۹۰ درصد پرونده‌های ارجاع شده به صلح و سازش انجامیده است و صلح و سازش، جایگاه والایی در مبانی دینی ما دارد و از این رو تلاش می‌شود که پرونده‌ها قبل از طرح در محاکم به صلح و سازش برسد.

رییس بسیج حقوقدانان سپاه ثارالله استان کرمان می گوید: در این دفتر روزانه یک وکیل مستقر شده و مشاوره حقوقی به مراجعه کنندگان ارایه می‌شود و در کنار وی، اعضای کمیته صلح و سازش در راستای اصلاح ذات البین و ایجاد سازش اقدام می‌کنند.

سرهنگ رفیعی یادآور شد: در گذشته بلافاصله پس از وقوع اختلاف بین زوجین، بزرگتر‌ها برای رفع اختلاف ورود می‌کردند، اما این موضوع در حال حاضر کاهش یافته و از این رو بسیج حقوقدانان تلاش می‌کند که این نقش را ایفاء کند.


لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=90546
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.