رشد آمار خودکشی در بعضی از استان‌های کشور

مدیرکل بهزیستی استان کرمان در مقایسه آمار موجود بین ایران و سایر کشور ها در بحث خودکشی گفت: گرچه ایران از میانگین دنیا در موضوع خودکشی و سایر مشکلات اجتماعی بالاتر نیست، اما به هر حال وقوع همین تعداد خودکشی در یک مدت زمان کوتاه بیانگر واقعیاتی است که باید مورد توجه قرار گیرد و در این توجه استفاده از نظرات کارشناسان و دانشگاهیان بسیار راهگشا است.

“عباس صادق زاده” در دوره آموزشی روش های مداخله در خودکشی با اظهار تاسف از رشد آمار خودکشی در بعضی از استان های کشور گفت :باید به پدیده خودکشی به عنوان یکی از آسیب های روانی – اجتماعی که به صورت آگاهانه انجام می شود؛ با جدیت پرداخته شود .

صادق زاده خودکشی را یکی از معضلات جوامع امروز دانست و اظهار کرد: مشاورین، روانشناسان و فعالان حوزه امور اجتماعی می توانند با شناسایی چالش های سلامت روان افراد جامعه نقش به سزایی در کنترل و پیشگیری از این مساله اجتماعی داشته باشند .

وی برگزاری دوره های آموزشی مداخله در خودکشی را برای آگاهسازی افراد ضروری خواند و افزود: خودکشی و آسیب های اجتماعی متعدد معلول علت های دیگری می باشد که برای پیشگیری و مداخلات بهنگام و موثر باید علت ها را مورد بررسی و ارزیابی قرار دهیم .

مدیرکل بهزیستی استان کرمان با بیان اینکه نوعی رویکرد، نظریه و همچنین مدیریت ناصحیح زمینه بروز مسائل اجتماعی به ویژه خودکشی را فراهم می کند؛ عنوان کرد: بهزیستی به عنوان متولی مسائل اجتماعی با شناسایی علت ها و مداخلات بهنگام از طریق توان علمی کارشناسان این حوزه اقدامات موثری را در کاهش این مساله اجتماعی انجام داده است .

صادق زاده با تاکید بر نقش تصمیم گیران و برنامه ریزان در حوزه مسائل اجتماعی، افزود: افزایش دانش افراد مختلف جامعه اعم از مدیران، کارشناسان و مردم می تواند در کنترل مسائل اجتماعی موثر باشد .

وی در مقایسه آمار موجود بین ایران و سایر کشور ها در بحث خودکشی گفت: گرچه ایران از میانگین دنیا در موضوع خودکشی و سایر مشکلات اجتماعی بالاتر نیست، اما به هر حال وقوع ۱۰ خودکشی در یک مدت زمان کوتاه بیانگر واقعیاتی است که باید مورد توجه قرار گیرد و در این توجه استفاده از نظرات کارشناسان و دانشگاهیان بسیار راهگشا است.

مدیرکل بهزیستی استان کرمان به عنوان مشاوران گفت: مشاوران با تجربه و Helpline و Hotline با تشریح نقش کارشناسان آموزش دیده در لحظه با مداخله بهنگام و اثر بخش می توانند وقوع خودکشی را به تاخیر انداخته و چه بسا زمینه های ایجاد این فکر را از بین ببرند، بنابراین باید دوره های آموزشی مرتب و به روز برای کارشناسان، مددکاران و روانشناسان برگزار شود.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=37480
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.