رییس کل دادگستری استان کرمان اعلام کرد


ضرورت ساماندهی و ثبت سریع پرونده‌های مراجع انتظامی در دادسراها

رییس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به اینکه تسریع رسیدگی ها و ارتقاء کیفیت دادرسی ها از اولویت های قوه قضاییه به شمار می رود، گفت: تمامی پرونده های موجود در مراجع انتظامی مربوط به قبل از سال ۱۴۰۰ باید تکمیل و در مراجع قضایی ثبت شود.

به گزارش کرمان نو، یدالله موحد در نشست مشترک با فرمانده انتظامی استان و در ارتباط ویدئو کنفرانس روسای حوزه های قضایی و دادستان های سراسر استان کرمان اظهار کرد: براساس سیاست های کلی قوه قضاییه ثبت همه پرونده ها بلافاصله پس از ارجاع به شعبه ضروری است و در این رابطه پرونده های موجود در مراجع انتظامی باید براساس یک کار جهادی و فوق العاده تکمیل شده و به مراجع قضایی ارسال شود.

وی افزود: انتظار می رود مراجع انتظامی به نحوی اقدام کنند که پرونده های مربوط به قبل از سال ۱۴۰۰ به جز پرونده هایی که امکان رسیدگی و تکمیل پرونده آنها به دلیل نبود ادله کافی از جمله در پرونده های قتل، آدم ربایی و … وجود ندارد، تکمیل شده و به مراجع قضایی ارسال شود.

نماینده عالی قوه قضاییه در استان کرمان با بیان اینکه به منظور انجام روشن و صریح تحقیقات پرونده ها باید دستورات جامع از سوی دادستان ها صادر شود، بیان کرد: دستورات قضایی صادر شده باید به صورت کامل و دقیق از سوی مراجع انتظامی انجام شود و هرگونه عدم امکان در اجرای این دستورات بر اساس ادله قابل قبول به مرجع قضایی اعلام شود.

به گزارش کرمان نو و به نقل از روابط عمومی دادگستری استان کرمان، موحد با اشاره به اینکه دستورات قضایی به مراجع انتظامی باید مرتبط و مهلت تعیین شده برای تکمیل تحقیقات باید مقتضی و متناسب باشد، بیان کرد: دستورات قضایی باید جامع، دقیق، روشن، شفاف و قابل اجرا باشد و ضابطان براساس دستورات دادستان اقدام کنند زیرا عدم اجرای دستورات قضایی جرم است.

وی بر استفاده از ظرفیت شوراهای حل اختلاف قبل از ثبت پرونده ها و نیز در زمان ارجاع پرونده ها تاکید کرد و اظهار کرد: شکات و متهمان حاضر در مراجع انتظامی حتما باید در سامانه ثنا ثبت نام کنند و پرونده ها بدون ثبت سامانه ثنا نباید به مراجع قضایی ارسال شود.

رییس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به نقش نیروی انتظامی در تامین امنیت عمومی و برخورد با جرایم امنیتی ، تصریح کرد: لازم است که تیم های بازرسی مشترک به منظور رفع اختلافات آماری در رابطه با پرونده های موجود در مراجع انتظامی و قضایی تشکیل شده و مشکلات این حوزه را برطرف کنند.

وی بیان کرد: همواره تاکید قوه قضاییه بر حمایت، پشتیبانی و تقویت مراجع انتظامی است و تلاش می شود در راستای تعامل دو جانبه مشکلات مردم به شکل مناسب تری رفع شود.

موحد در پایان بر توجه جدی به زندان و مددجویان زندان ها در ایام ماه مبارک رمضان تاکید کرد و گفت: توزیع بسته های معیشتی به خانواده زندانیان به ویژه در ماه مبارک رمضان باید به صورت ویژه مورد توجه قرار گیرد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=69948
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.