طرح ویژه صیانت از امنیت شهروندی در استان کرمان اجرا می‌شود

دادستان کرمان گفت: طرح ویژه صیانت از امنیت شهروندی و برخورد قاطع با اراذل و اوباش با هدف ارتقای امنیت عمومی در استان کرمان اجرا می‌شود.

دادستان کرمان گفت: طرح ویژه صیانت از امنیت شهروندی و برخورد قاطع با اراذل و اوباش با هدف ارتقای امنیت عمومی در استان کرمان اجرا می‌شود.
به گزارش کرمان نو به نقل از تسنیم، دادخدا سالاری صبح امروز در کمیته “ارتقا امنیت شهروندان و برخورد با اراذل و اوباش” با تبریک ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی و گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به‌ویژه شهید سپهبد قاسم سلیمانی اظهار داشت: طرح حفاظت و صیانت از امنیت مردم در استان کرمان اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه متاسفانه در روزهای اخیر شاهد حرکت‌هایی هستیم که اصلاً قابل قبول نیست گفت: پلیس حافظ امنیت کشور بوده و اجازه نخواهیم داد که این نیروی مقدس آسیب ببیند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان با اشاره به اینکه حتی اشرار هم می‌داند که نیروی انتظامی تامین کننده امنیت خانواده آنها است بیان کرد: قوانین حمایت از نیروی انتظامی باید بازنگری شده و قوانین فعلی ضعیف است.

وی با بیان اینکه تعرض به نیروی انتظامی تضعیف نظام و امنیت کشور است ادامه داد: پلیس در تمام عرصه‌ها برای نظم بخشی در جامعه وجود دارد و باید قدردان نیروی انتظامی بود.

سالاری با اشاره به اینکه اگر نیروی انتظامی کشور تضعیف شود کشور و نظام ضعیف شده و در نتیجه امنیت کشور به مخاطره می‌افتد گفت: امنیت نعمت بسیار بزرگ است و فقط در صورت ناامنی اهمیت آن محسوس می‌شود.

وی با بیان اینکه حتی احساس ناامنی نیز برای جامعه دردآور است و مردم در هر سطحی از جامعه باید احساس امنیت و آرامش کنند افزود: با مخلان نظم و امنیت در استان کرمان و اراذل و اوباشی که امنیت مردم را تهدید می‌کنند به‌شدت برخورد می‌شود.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان با اشاره به اینکه خلاء قانون برای حمایت از نیروی انتظامی باید برطرف شود و دستگاه قضا از نیروی انتظامی به‌ عنوان رکن اصلی امنیت حمایت می‌کند بیان کرد: خدمت در نیروی انتظامی مجاهدانه است و زمان و مکان نمی‌شناسد.

وی با بیان اینکه در زمانی که مردم به استراحت می‌پردازند تازه کار پلیس آغاز می‌شود و در سخت‌ترین شرایط پلیس برای برقراری امنیت تلاش می‌کند گفت: امکانات موجود نیروی انتظامی پاسخگوی حجم ماموریت‌های آن نیست و حتماً پلیس باید به تجهیزات روز مجهز شود.

سالاری با اشاره به اینکه امروز حمایت از نیروی انتظامی رسالت آحاد جامعه از جمله رسانه‌ها است چرا که تعرض به نیروی انتظامی تهدید امنیت جامعه است و باید مراقبت کرد افزود: طرح ارتقا حفاظت از امنیت شهروندان در استان کرمان با جدیت برگزار می‌شود.
وی با بیان اینکه در اجرای این طرح با عوامل ناامنی در استان به‌ویژه اراذل و اوباش برابر قانون برخورد قاطع می‌شود گفت: فردی که سلاح سرد حمل می‌کند و باعث رعب و وحشت در جامعه می‌شود تهدید علیه امنیت عمومی و محاربه محسوب شده و از مصادیق بارز محاربه به قصد ترساندن مردم است.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان با اشاره به اینکه جولان اراذل و اوباش در سطح شهرها زیبنده جمهوری اسلامی نیست و حتماً برخورد خواهیم کرد افزود: قاضی ویژه برخورد با اراذل و اوباش تعیین شده است و برخورد سریع و قاطع انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه مجازات اراذل و اوباش باعث پیشگیری از فساد و جرم در جامعه می‌شود و مطالبه عمومی مردم است گفت: مردم می‌خواهند وقتی خانواده آنها در سطح شهر و در پارک و بوستان‌ها در رفت و آمد هستند امنیت داشته باشند و ناهنجاری در جامعه وجود نداشته باشد.

سالاری با اشاره به اینکه شهادت افسر نیروی انتظامی در شیراز یک تلنگری بود که از نیروی انتظامی با قاطعیت حمایت شود بیان کرد: نیروی انتظامی در برخورد با اشرار و قاچاقچیان مسلح و همچنین برخورد با اراذل و اوباش با هدف برقراری امنیت عمومی جامعه شهدای زیادی تقدیم کرده است و این راه ادامه دارد و باید قدردان این نیروی مقدس باشیم.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=84909
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.