عمارت تاریخی شترگلو ماهان مرمت می‌شود

مجتبی شفیعی افزود که در سال‌های گذشته سرمایه گذارانی از خارج و داخل استان برای مرمت این بنا اعلام آمادگی کردند که به دلیل نواقصی در اسناد مربوط به این عمارت منجر به عقد قرار داد نشده است.
وی با اشاره به در معرض تخریب بودن این بنا بیان کرد که یکسری کارهای حفاظتی و استحکام سازی از سه سال قبل برای این عمارت انجام شده است و هم اکنون عمارت شتر گلو مشکل اضطراری ندارد.
مدیر اداره حفظ و احیای اماکن تاریخی اداره کل میراث فرهنگی کرمان افزود که مبلغ اعتبار برای بازسازی این بنا حدود هشت میلیارد ریال برآورد شده است.
وی اظهار کرد که سه خانه مجاور این عمارت در مالکیت میراث فرهنگی کرمان است که در ادامه واگذاری این بنا به آن ملحق خواهد شد.
عمارت شتر گلو مربوط به دوره قاجار و خانه خاندان رضوی نعمت‌اللهی است و در شهر ماهان واقع شده است.
ویژگی‌های ساختمان شترگلو این است که داخل این بنا یک فواره بزرگ قرار دارد که وقتی آب داخل آن جریان داشته باشد، صدای کاروان شتر به گوش می‌رسد.
این اثر در تاریخ ۱۸ مهر ۱۳۵۶ با شماره ۱۵۶۵ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.
استان کرمان با هفت اثر ثبت جهانی، 700 اثر ثبت ملی و هفت هزار جاذبه تاریخی و طبیعی یکی از مقاصد گردشگران خارجی و داخلی کشور به شمار می رود.
طی چهار سال فعالیت دولت تدبیر و امید حدود 140 هزار گردشگر خارجی از جاذبه های استان کرمان بازدید کردند که رشد 200 درصدی داشته است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=14207
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.