فعالیت ۳۵۰ نشریه و پایگاه خبری در استان کرمان

محمدرضا علیزاده با اشاره به تعداد پایگاه های خبری در استان گفت:  به نظر می رسد بیش از این آمار فعالیت می کنند و باید این پایگاه ها هرچه سریع تر نسبت به اخذ مجوز اقدام کنند.

وی ضمن بیان این نکته که ۳۵۰ نشریه و پایگاه خبری در استان داریم گفت: ۲۷۵ مجوز در سایت معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درج شده و این اختلاف مربوط به لغو مجوزها و دریافت نکردن پروانه برخی نشریات و پایگاه هاست است که امکان چاپ این نشریات در ایام انتخابات وجود ندارد.
وی بیان کرد: نشریاتی که در یک دوره طولانی چاپ نشده اند مجاز نیستند در ایام انتخابات چاپ شوند و ملاک و معیار نشریات فعال، سایت رسمی وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: نشریات یک شناسنامه دارند و براساس همان شناسنامه باید در این ایام چاپ شوند و یک هفته نامه نمی تواند در ایام انتخابات روزانه چاپ شود و ترتیب انتشار باید در نظر گرفته شود.
وی افزود: در ایام انتخابات لوگوی نشریه نباید به گونه ای طراحی شود که نشریه دیگری را تداعی و مطلب خاصی را القاء کند و ویژه نامه های انتخاباتی باید به همراه اصل نشریه، به تعداد تیراژ نشریه و به صورت متمرکز چاپ شوند.
علیزاده اظهار کرد: نشریاتی که به نوعی دولتی تلقی شوند و متعلق به ارگان ها و نهادها و سازمان های دولتی باشند، حق تبلیغات برای نامزدهای خاص را ندارند.
وی با بیان اینکه قانون مطبوعات قانون جامع و کاملی است گفت: نیاز است این قانون هرچند وقت توسط اهالی رسانه و مطبوعات مطالعه شود و به این قانون بویژه در ایام حساسی مانند انتخابات توجه داشته باشند.
وی بیان کرد: انتقاد سازنده مشروط به دارا بودن منطق، استدلال و پرهیز از توهین، تحقیر و تخریب از جمله حقوق رسانه ها و مطبوعات است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان افزود: در این استان به لحاظ تعدد نشریات و رسانه ها با درایت مدیران مسئول، کمترین مشکل را نسبت به سایر استان ها داشتیم که بخشی عمده آن به دقت نظر و هدایتی که دوستان مطبوعاتی به موضوعات خاص دارند، برمی گردد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=11052
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.