مویدی : پروژه میدان آزادی قرارداد ندارد

آقای مؤیدی ضمن انتقاد از وضعیت پیشرفت پروژه ها، از شهردار خواست : «اگر برای پیشرفت کار نیازمند مصوبه ای از طرف شورا هستید، بفرمایید و در غیر این صورت دلیل عدم پیشرفت را مشخص کنید». وی افزود چرا با گذشت ماهها از شروع پروژه، وضعیت قرارداد میدان آزادی مشخص نیست؟ در ادامه شهردار به صحبتهای مؤیدی پاسخ داد و علت تاخیر در امضای قرارداد پلها را اختلاف نظر بین شهرداری و قرارگاه خاتم عنوان کرد. وی گفت: پیمانکار معتقد بود کارها باید ۲۴ ماهه انجام شوند اما ما بر این نظر بودیم پل چهارراه ولیعصر که حجم کمتری دارد باید در زمان کوتاه تری ساخته شود و پلهایی که حجم بیشتر دارند روند طولانی تری داشته باشند. نهایتا در تاریخ ۱۴ دی ماه سال۹۵، ما افتتاح پل چهارراه ولیعصررا خواهیم داشت. پل شهدای خلبان آخرین پلی خواهد بود که پس از دو سال از شروع کار به بهره برداری خواهد رسید.
بابایی راجع به قرارداد پل آزادی گفت: «روز چهارشنبه سردار اکبری کرمان هستند و قطعا روز یکشنبه قرارداد به شورا فرستاده می شود».
در ادامه مهندس بابایی گفت: در ۱۰-۱۵ روز آینده مسیر راست گرد بلوار جمهوری تکمیل می شود و امکان عبور و مرور فراهم میشود اما در مقابل، آقای جعفری دیگر عضو شورای شهر، این مساله را بعید دانست و گفت: این مسیر قرار بود بعد از عید باز شود و تا کنون با گذشت چند ماه هنوز تکمیل نشده است .
پس از صحبتهای مهندس بابایی، خانم لری بر لزوم حفظ و نگهداری فضای سبز به ویژه پردیسان قائم تاکید کرد. همچنین خواهان سامان دهی و حل مشکل روشنایی پارکها شد.
خانم لری به شرایط زمینهای اطراف قلعه دختر و قلعه اردشیر، اشاره کرد و مشکل ساکنین این منطقه را یادآور شد . مهندس بابایی در این مورد گفت: در طرح قلعه دختر و قلعه اردشیر، به علت نبود منابع کافی، ۴۶ هکتار از طرح را کاهش دادیم. این یک طرح ملی بود که بر طبق آن باید سازمان شهرسازی قطعاتی زمین در اختیار شهرداری قرار می داد که ما بتوانیم، بافت اطراف را به تملک شهرداری درآوریم. اما با انجام نشدن بخشی از آن و بنا به پیشنهاد شورا، طرح تقلیل را اجرا کردیم اکنون مردم می توانند با رعایت ضوابط سازمان میراث فرهنگی، کار ساخت و ساز را انجام دهند.
مهندس بابایی راجع به وضعیت جنگل قائم و آتش سوزی کوچکی که هفته گذشته در جنگل اتفاق افتاده بود گفت: «روز جمعه یک جلسه برگزار شد که کل جنگل تقسیم بندی و قرار شد در ایام خاص و تعطیلات هر قسمتی پاسخگو و مسئول مشخصی داشته باشد».
وی راجع به روشنایی معابر و پارکهای شهر گفت که این موضوع در حوزه وظایف اداره برق است. ما با شرکت توزیع مشکلاتی داریم و در همین راستا، با آقای رضایی پناه معاون اداری مالی اداره برق جلسه ای داشتیم و به توافق رسیدیم، انشالله مشکل حل شود.
در ادامه ایرانمنش، عضو شورای شهرگفت :با توجه به اینکه شهرداری معدن شن و ماسه و کارخانه آسفالت دارد می تواند با حل مشکل خرید قیر با استفاده از وام و سایر امکانات، بحث آسفالت را خود به عهده بگیرد زیرا به لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه است.
شهرداربحث راجع به مسئله آسفالت را به فرصتی مناسب موکول کرداما حل مشکل آسفالت را خواسته مهم شهروندان دانست .
در ادامه جلسه پنجعلی زاده عضو شورا، در رابطه با پیشرفت پروژه پل سیدی، خواهان ارائه توضیحاتی شد. مهندس بابایی در این مورد به فعال بودن کارگاه پل سیدی اشاره کرد و از اتمام دهنه اول و دوم و تامین مصالح برای ادامه کار خبر داد و تزریق مالی را برای پیشرفت کار لازم دانست.
همچنین شهردار کرمان، به تجمع امروز در جلوی شهرداری منطقه ۴ اشاره داشت و گفت :عده ای در منطقه شهرک صنعتی تصرفاتی داشتند. شهرداری اخطارهای متعددی به این افراد داد اما با بی توجهی این افراد مواجه شد و نهایتا با رای کمیسیون ماده ۱۰۰، تخریب بخشی از این متصرفات انجام شد و همین امر باعث تجمع امروز بود.
بابایی به آتش سوزی های سال گذشته در اطراف بازار اشاره کرد و گفت در همین راستا، شهرداری انبارهای غیر مجاز پنبه را در بازار پلمپ کرد. وی همچنین از مانور بزرگ آتش نشانی در هفته آینده خبر داد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=729
1 نظر
  1. […] برطرف کرده است. «علی بابایی» افزود که برای پیشرفت سریع پروژه میدان آزادی هر روز به مدت یک یا دو ساعت در محل پروژه حاضر میشوم. وی […]

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.