مادرم می‌گفت وقتی عمرت تمام شود نباید افسوس بخوری که کار خیری نکردم

در بلوار نبوت شهرک شهید ایرانمش درختکاری‌ها، فضای سبز، پیاده‌روها، آسفالت کوچه ها و …  جلب توجه می کند. وقتی در مورد آنها بپرسی همه از یک نفر صحبت می کنند گرچه به لحاظ مالی ثروتمند نیست، اما این دلیل نشده که به مردم خدمت نکند. غلامرضا وکیلی ۵۴ سال سن دارد. کارمند بازنشته صداوسیماست و اکنون به عنوان شهردار محله شهرک شهید ایرانمش پردیسان ۲ و بلوار نبوت فعالیت می کند.

وکیلی می گوید از کودکی مادرم همیشه می گفت وقتی عمر آدم تمام می شود نباید افسوس بخورد که چرا خیری به مردم نرسانده این حرف همیشه در گوش من است. خدا را شکر می کنم که آنچه در توان داشتم را برای خدمت به مردم انجام داده ام. او گفت که کار خیر می تواند ۲ بعد داشته باشد یکی اینکه ثروتمند باشی به مردم کمک کنی یکی هم کسی مثل من که توان مالی ندارد اما می تواند افراد خیر ثروتمند را ترغیب کند و از آنها کمک بگیرد.

وکیلی می گوید من در چترود زندگی می کردم زندگی سختی داشتم. مدرسه رفتن برایم سخت بود باید به کرمان می آمدم. برای مدرسه رفتن سختی زیاد کشیدم دوست نداشتم کودکان دیگر سختی هایی که نسل من کشیدند را تحمل کنند. سالها از زمان مدرسه ام گذشته بود روزی داشتم از خانه به محل کارم می رفتم هوا به شدت سرد بود. دیدم چند کودک که منتظر سرویس مدرسه بودند آتشی روشن و کنار آن کز کرده اند. آن روزها هنوز شهرک شهید ایرانمش مدرسه نداشت با مرکز شهر هم فاصله زیادی داشت با خود عهد کردم که هر جور شده در این شهرک برای کودکان مدرسه بسازم. درخواستی به ریاست آموزش پرورش وقت نوشتم و شرایط را توضیح دادم گفتم اگر آموزش و پرورش می تواند در این شهرک مدرسه بسازد اگر نه به من مجوز دهید تا بتوانم از خیرین کمک بگیرم و شرایط ساخت مدرسه را فراهم کنم. با عطا احمدی صحبت کردم او گفت که شما شروع کن من هم حمایت میکنم همان روزها خیری کرمانی که ساکن تهران بود مبلغی پول به احمدی داده بود برای مدرسه سازی خدا همه چیز را درست کرد زمینی برای مدرسه فراهم و قرار شد تا مرحله شفته را من انجام دهم مابقی را عطا احمدی خدارا شکر می کنم که شرمنده نشدم. این مدرسه که ساخته شد ۲مدرسه دیگر هم به همین شکل ساختیم.

وکیلی ادامه داد که برای خدمت به مردم سعی کردم مشکلات را بشناسم و از مسئولان یا خیرین برای رفع آنها کمک بگیرم مشکلاتی که در این محله بود مثل نیاز به درختکاری، تعویض و رنگ آمیزی جدول، پیاده رو سازی، آسفالت، نصب وسایل ورزشی، احداث سالن ورزشی و … بعضی از این مشکلات را مسئولین حل کردند بعضی دیگر را با خیرین مطرح کردم و با کمک آنها انجام شد. یکی از اقدامات جالبی که انجام دادیم ازدواج آسان و دسته جمعی بود. برای ۵ زوج جوان جهیزیه فراهم شد، هزینه عقد و پذیرایی هم رایگان بود این مراسم با همت خیر محترم سرکار خانم صفریان، خیریه یلدا و دکتر اسدی معاون فرهنگی اداره کل ورزش و جوانان در مدرسه عباس سعید برگزار شد.

وکیلی در پایان صحبت هایش از همه خیرین، استاندار، شهردار، دکتر محمدرضاخانی، آقای انجم شعاع، خانم صفریان، معاون فرهنگی اداره کل ورزش و جوانان، شهردار منطقه ۳، عطا احمدی، مهندس قربانی و همه کسانی که او را در این راه یاری کردند تشکر کرد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=7945
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.