مدیر جهاد کشاورزی بم:


مسیر قنات قنبرآباد شیخی بم آزادسازی شد

کرمان‌نو- مدیر جهادکشاورزی بم از آزادسازی مسیر آب قنات قنبرآباد شیخی بعد از حدود ۲۰ روز خبر داد و افزود: مسیر این قنات مسدود شده بود که با لایه رویی بیش از ۴۰۰ متر مسیر آب قنات آزاد شد.

محمدعلی معقول روز سه شنبه به خبرنگار کرمان‌نو گفت: با تلاش شبانه روزی ۴۰ مُقنی مسیر آب این قنات باز شد و عملیات لایه رویی و نای گذاری در این مسیر انجام شد.

به گفته او به علت بی‌احتیاطی پیمانکار و عملیات عمرانی در ورودی شهر بم مسیر آب در قنات مسدود شده بود.

قنات قنبرآباد شیخی بم طولانی‌ترین قنات کشور نیست

او با اشاره به اینکه قنات قنبرآباد شیخی بم طولانی ترین قنات کشور نیست بیان کرد: این قنات با دبی ۳۶۰ لیتر در ثانیه از جمله پرآب ترین قنات های کشور به شمار می رود که در حال ثبت میراث فرهنگی آن نیز هستیم و حدود ۴۰۰ هکتار از زمین های شهرستان را زیر پوشش دارد.

 

به گزارش کرمان‌نو ۲۲ اردیبهشت ماه به علت عملیات عمرانی که در محل ورودی شهر بم برای ساخت پارک صورت گرفت تعدادی از میله چاه‌های قنات قنبرآباد شیخی که در مسیر این فعالیت عمرانی قرار داشتند تخریب و مسیر قنات قنبرآباد شیخی بم نیز مسدود شده بود.

 

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=89454
1 نظر
  1. جعفری مقدم می گوید

    بادرود وسپاس فراوان به شما مروجان امور زراعی وامنیت غذایی
    آفرین وخداقوت میگویم ب دست اندرکاران امور قنات قنبر آباد بم با آرزوی برکت به محصولات بدست آمده شان باتشکر جعفری مقدم خدا بداد میله های مسدود شده ی قنات فیضآباد مه ولات خراسان رضوی برسد

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.