واگذاری اختیارات به استانها در دولت تدبیر و امید رقم خورد

به گزارش ایرنا، علیرضا رزم حسینی روز پنجشنبه در نشست گفت و گوی دولت و بخش خصوصی گفته امروز باید نظام های مختار اقتصادی را در کشور ایجاد و از بروکراسی زدگی خارج شویم. با حمایت خوب دولت دوازدهم، در بحث های محیط زیست و میراث فرهنگی و گردشگری تمامی اختیارات به طور ۱۰۰درصد به استان کرمان واگذار شده است.

وی عنوان کرد که انتظار داریم اختیارات بیشتری به بانک های استان کرمان داده شود تا بانک ها بتوانند سقف تسهیلات را بیشتر کنند.باید این اختیارات به گونه ای شود که هر استانی که سپرده خوبی دارد، بانک هایش بتوانند تا سقف بیشتری تسهیلات بپردازند.

وی با اشاره به مشکلات موجود در مباحث مربوط به صادرات استان می گوید در بخش صادرات باید قبول کرد که دانش صادراتی آنچنانی نداریم و برای حل مسائل موجود باید به بسته بندی صحیح محصولات توجه بیشتری داشته باشیم و همچنین قیمت تمام شده محصولات کشاورزی را به شکل درستی مورد بررسی قرار دهیم. سازمان تجارت ایران مسئولیت دارد نقشه تجارت و صادرات را به همه فعالان اقتصادی و تجار ارائه کند.

استاندار کرمان یادآور شد باید خیلی وقت پیش بورس کالا را راه اندازی می کردیم و امروز این ظرفیت در دولت تدبیر و امید فراهم شده است.باید سازوکاری فراهم کنیم تا مردم پول های خود را به بورس کالا وارد کنند.امروز استان کرمان می تواند با ۱۵۸ بانک خارجی ارتباط برقرار کند و این از توفیقات برجام است.

بگفته رزم حسینی با حمایت دولت، یک تحول اساسی و زیربنایی در گمرکات کشور ایجاد شده و امروز ما در حوزه گمرکی استان کرمان کمترین چالش را داریم چراکه مدیریت گمرکی ایران تصمیم گرفت بروکراسی اداری و رانت را در این مجموعه حذف کند.

وی همچنین با اشاره به تراز تجاری استان کرمان خاطرنشان کرد که امروز تراز تجاری کرمان با ۳۰ میلیارد دلار مثبت شده و دولت تدبیر و امید طی این مدت به سختی توانست آوارهای برجای مانده از دولت های نهم و دهم را بردارد.

وی خاطرنشان کرد که تولید کالا در کرمان بیش از ۴۵ میلیون تن است و پیشرفت شرکت های حمل و نقل به این تولید بستگی دارد و اگر این تولید نباشد بسیاری از شرکتها ورشکسته می شوند.

 او تصریح کرد که کرمان تنها استانی است که می تواند از مسیر اصلی خط راه آهن، یک آنتن (خط ریلی کوتاه) به کارخانه ایجاد کند که موافقتنامه های این کار با وزیر راه و شهرسازی به امضا رسیده است.

در این نشست که به بررسی مسائل و مشکلات صادرات استان اختصاص داشت موضوعاتی همچون کم کردن تعرفه های گمرکی، رسیدگی به وضعیت خطوط ریلی در مرزها، بحث فرودگاه جیرفت و افزایش پروازهای آن به ۲ پرواز برای حمل و نقل بار و همچنین تعادل در میزان ورودی و خروجی بار در مرزها و بسته بندی محصولات مورد تبادل نظر قرار گرفت.

 

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=14248
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.