پرداخت وام ودیعه مسکن مستأجران بدون نیاز به بازپرداخت

وزیر راه و شهرسازی از تامین منابع وام ودیعه مسکن خبر داد و گفت: منابع این وام تهیه شده اما رقم آن هنوز قطعی نیست. این تسهیلات به صورت ودیعه بوده و اقساط آن را مستأجر نمی‌دهد.

محمد اسلامی امروز در حاشیه مراسم بهره برداری از ۶۸ دستگاه ناوگان جدید ریلی درباره بسته حمایتی از مستأجران گفت: بر اساس مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا درباره تسهیلات حمایت از مستأجران مصوبه‌ای داشتیم چرا که التهابات بازار مسکن سبب افزایش بی منطق اجاره بها شده بود. در نتیجه جلسات متعددی با دستگاه‌های مختلف از جمله دستگاه قضائی برگزار کردیم که نتیجه آن تعیین سقف برای افزایش اجاره بها بود و برای همه لازم الاجرا است.

وی ادامه داد: این نرخ‌ها بر اساس شاخص تورم و تطبیق معیشت و زندگی مردم در شهرهای مختلف تعیین شده و حداکثر نرخ مجاز برای افزایش اجاره بها در تهران ۲۵، در ۷ کلانشهر ۲۰ و سایر شهرها ۱۵ درصد است.

وزیر راه و شهرسازی افزود: با توجه به اینکه اسباب کشی موجب گسترش ویروس کرونا می‌شد تعیین کردیم که هر کس قرارداد اجاره‌ای آن به اتمام می‌رسد موجر مکلف به تمدید قرارداد می‌شود اما اگر مستأجر تکالیف خود را انجام ندهد با حکم دادگاه ملک را باید تخلیه کند. همچنین اگر مالک در این مدت مسکن را بفروشد مستأجر ظرف دو ماه باید واحد را تخلیه کند ضمن اینکه اخذ کد رهگیری برای معاملات مسکن و قراردادهای اجاره الزامی است.

اسلامی با بیان اینکه برخی مالکان اجازه را ۳ تا ۴ برابر افزایش داده اند اظهار داشت: برای بسته حمایتی منابع در نظر گرفته شده که این بسته شامل حمایت از مستأجران و طرح اقدام ملی است که به زودی بخشی از آن در ستاد ملی کرونا و در بخشی دیگر در ستاد اقتصادی دولت به تصویب می‌رسد.

وی درباره وام ودیعه مستأجران نیز گفت:

منابع این وام تهیه شده اما رقم آن هنوز قطعی نیست. این تسهیلات به صورت ودیعه است و اقساط آن را مستأجر نمی‌دهد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=52036
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.