پزشکان برای نسخه‌نویسی الکترونیک از بیمه سلامت کد کاربری دریافت کنند

دبیر طرح نسخه نویسی الکترونیک در کشور با بیان اینکه از اول اردیبهشت‌ سال جاری تولید و چاپ دفاتر بیمه در استان کرمان متوقف شده است گفت: پزشکان بدون مطب که ممکن است گاهی نسخه صادر کنند برای صدور نسخه از خرداد ماه باید از بیمه سلامت کد کاربری دریافت کنند.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایرنا، محمد جعفری روز دوشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه پزشکانی که مشخص نیست در چه مکانی مطب دارند باید بعد دریافت کد کاربری از سازمان بیمه سلامت اقدام به نسخه نویسی الکترونیک کنند افزود: بیماران در زمان مراجعه به مراکز درمانی و مطب پزشکان نیازی به ارائه دفتر بیمه ندارند.

وی بیان کرد: پزشکانی که مطب ندارد و یا طرف قراداد با بیمه نیستند نیز باید شناسایی شوند و برای دریافت کد کاربری بیمه سلامت اقدام کنند.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان با اشاره به اینکه مردم می توانند از طریق تماس با سامانه ارتباطی ۱۶۶۶ از اعتبار دفاتر بیمه خود مطلع شوند گفت: طرح نسخه نویسی الکترونیک بین ۹۵ تا ۱۰۰ درصد در شهرستان های این استان اجرا شده و این طرح در قلعه گنج به عنوان نخستین شهرستان اجرا کننده به صورت صد درصدی و در شهر کرمان ۷۰ درصد اجرا شده است.

وی با تاکید بر اینکه طرح نسخه نویسی الکترونیکی در حدود ۹۰ درصد مطب ها، داروخانه، آزمایشگاه، پاراکلینک ها و بیمارستان ها اجرایی شده است ابراز امیدواری کرد: این آمار تا پایان ماه جاری به ۱۰۰ درصد برسد.

وی با بیان اینکه برخی افراد با مزایای طرح حدف دفترچه های بیمه آشنا نیستند و همراه داشتن دفتر بیمه به آنها اطمینان خاطر می دهد تصریح کرد: مردم باید با مزای این طرح آشنا شوند و حذف دفاتر بیمه و ارائه خدمات الکترونیکی باید به مطالبه عمومی مردم تبدیل شود.

وی از سودمند بودن طرح حذف دفاتر بیمه برای بیمه شده، سازمان بیمه و موسسات درمانی خبر داد و تصریح کرد: اطلاع‌ رسانی در مورد مزایای این طرح آنطور که باید انجام نشده است.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان با بیان اینکه به طور متوسط روزانه چهار هزار نسخه نویسی الکترونیکی در این استان صادر می ‌شود تصریح کرد: بیمه شدگان در طرح حذف دفاتر بیمه قادر به بررسی و دریافت سوابق بیمه ای و درمان خود هستند.

وی گفت: کنترل، ثبت و دسترسی به سوابق داروهای مصرفی توسط بیمار، آزمایشات و سایر خدمات درمانی در سامانه نسخه الکترونیک موجب اشراف پزشکان به سوابق بیماری افراد می شود که در تشخیص چگونگی ادامه روند درمان و افزایش کیفیت درمان بیماران بسیار تاثیرگذار است.

جعفری ادامه داد: رسانه ها باید مردم اطمینان بدهند که الکترونیکی شدن نسخه نویسی و حذف دفاتر کاغذی نه تنها هیچ مشکلی در روند درمان بیماران ایجاد نمی ‌کند بلکه موجب ارتقا کیفیت خدمات دهی می شود.

وی اظهار داشت: پزشکان چه طرف قرارداد بیمه باشند و چه نباشند هر چه بیشتر در طرح نسخه نویسی الکترونیک همکاری کنند و طرح نسخه نویسی الکترونیک را زودتر فعال کنند مردم کمتر دچار آسیب می شوند.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان گفت: سازمان بیمه سلامت با ۴۰ میلیون نفر بیمه شده به عنوان بزرگ ترین سازمان بیمه گر درمان در حالی سال ۱۴۰۰ را آغاز کرده که ضمن مشارکت بسیار فعال در پیشگیری و مبارزه با بیماری کرونا را استراتژی اصلی خود در تکمیل پازل های این سازمان تمام الکترونیک قرار داده است.

وی یکی از این پازل های اصلی حذف کامل دفترچه بیمه را استفاده حداکثری از سامانه ویزیت به صورت الکترونیک اعلام کرد.

جعفری گفت: بیمه سلامت استان کرمان هیچ بدهی به مطب پزشکان، داروخانه‌ها و مراکز پاراکلینیک ندارد و این مهم یکی از مزای اجرای طرح نسخه نویسی الکترونیک است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به فرا رسیدن هفته ملی بدون دخانیات اشاره کرد و گفت: کنترل مصرف دخانیات و پیشگیری موضوعی همگانی است لذا تمام ادارات، نهادها و رسانه ها باید نسبت به آگاه کردن مردم در زمینه ضرر و زیان دخانیات کوشش کنند.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان با اشاره به مخاطرات مصرف دخانیات افزود: ثابت شده از هر ۱۰ بیمار مبتلا به سرطان ریه، ۹ نفر استعمال سیگار داشته اند و این امر مهم ترین عامل مرگ و میرها است در حالی که قابل پیشگیری است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=71231
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.