رئیس کل دادگستری استان کرمان پیشنهاد داد


کرمان قطب برگزاری دوره های کارآموزی قضایی جنوب کشور شود

رئیس کل دادگستری پیشنهاد کرد، کرمان قطب دوره های کارآموزی در جنوب شرق کشور شود.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایسناف، یداله موحد صبح امروز هشتم دی ماه در آئین پنجمین دوره کارآموزی قضایی در استان کرمان گفت: ۱۱ درصد جغرافیای کشور به استان کرمان اختصاص دارد و معادل ۱۰ درصد جمعیت استان را اتباع بیگانه تشکیل داده است.

وی با بیان این که استان کرمان بهشت معادن است، تصریح کرد: تاکنون حدود ۱۵ هزار میلیارد تومان حقوق دولتی کشور از طریق معادن استان کرمان جذب شده است.

رئیس کل دادگستری استان، قطب محصولات زراعی و باغی کشور را کرمان دانست و بیان کرد: قطب دانشگاهی جنوب شرق کشور و همچنین تنوع اقلیمی، قومی، قبیله ای و مذهبی در این خطه است.

وی تاکید کرد: متاسفانه بخشی از مناطق استان دچار فقر مطلق و محرومیت های شدید هستند.

موحد در ادامه از وضعیت قضایی استان کرمان سخن به میان آورد و گفت: در این خطه ۳۲ حوزه قضایی فعال است و با توجه به‌ اینکه برخی شهرستان های استان کرمان به اندازه یک استان هستند لذا ۱۶ دادگستری شهرستان در این استان وجور دارد و همچنین ۹ حوزه دادگاه بخش و دادگاه عمومی در ۷ شهرستان داریم و چند مجتمع از جمله قضایی، مواد مخدر و… نیز داریم.

وی ادامه داد: ۳۱۷ شورای حل اختلاف در استان فعال هستند و در آنها ۳۹۰ قاضی حضور دارد و متاسفانه تعداد قاضی ها در استان سه درصد کمتر از میانگین کشور است.

رییس کل دادگستری استان کرمان افزود: در حال حاضر ۷۵۵ پست قضایی داریم که ۴۸ درصد این پست ها غیرفعال هستند که امیدواریم دستگاه قضایی این کمبود نیرو را در استان جبران کند.

وی در ادامه به تشریح دستاوردهای دوره های کارآموزی قضایی پرداخت و گفت: امسال ۳۹ نفر از بین کارآموزان دوره کارآموزی قضایی جذب دادگستری استان شده اند.

موحد از غیربومی بودن ۱۲ درصد از قضات استان کرمان خبر داد و عنوان کرد: در ۹ ماهه امسال ۵۴۹ هزار پرونده وارد دادگستری استان شده است.

وی بیان کرد: بیش از ۶۰.۶ درصد پست های اداری دادگستری استان بلاتصدی و فقط ۳۹.۴ درصد فعال هستند و کارمندان ما حجم کاری زیادی دارند و ۸۵۱ نفر از نیروهای ما رسمی قطعی هستند.

رئیس کل دادگستری استان کرمان عنوان کرد: اولین دوره کارآموزی در سال ۹۵ شروع شد که ۳۰ نفر در این دوره ابلاغ قضایی دریافت کردند و در دومین دوره ۲۲ نفر و در دوه سوم ۲۳ نفر و در دوره چهارم ۵۰ نفر ابلاغ قضایی دریافت کردند؛ گفتنی است که ۲۷ نفر از کارآموزان این دوره ها به استان های دیگر داده شده است.

موحد بیان کرد: ۲۰ نفر برای کارآموزی در این دوره شرکت کرده اند که دو نفر آنها خانم است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=82390
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.