کشف ۳۱۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در بم

کرمان نو – فرمانده انتظامی شهرستان بم از کشف بیش از ۳۱۰ هزار لیتر سوخت قاچاق به ارزش ۱۴۰ میلیارد تومان طی سال جاری در این شهرستان خبر داد.

به گزارش کرمان نو، سرهنگ یوسف سلیمانی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران گفت: این سوخت قاچاق در اجرای طرح مقابله با قاچاق کالا و ارز در شهرستان بم و با اولویت مصرف کنندگان سوخت، در هنگام کنترل خودروهای عبوری در طول سال جاری کشف شده است.

او بیان کرد: در زمینه برخورد با خرده فروشان مواد مخدر مهمترین تاکید ما برخورد با خرده فروشان موادصنعتی است که در ۱۱ ماه گذشته بیش از ۲۵۰ معتاد در بم دستگیر شده و در ماه پایانی سال حتما با معتادان متجاهر و افرادی که اقدام به سرقت می کنند برخورد جدی صورت خواهد گرفت و در ایام نوروز فضای امنی ایجاد خواهیم کرد.

به گفته این مقام انتظامی در زمینه دستگیری سارقان نیز حدود ۹۰۰ نفر از ابتدای سال جاری تاکنون در شهرستان بم دستگیر شده اند.

فرمانده انتظامی بم توضیح داد: در سال جاری با توجه به اینکه با افزایش سه درصدی سرقت مواجه بودیم اما در زمینه کشف سرقت نیز ماموران ما نسبت به سال گذشته ۲۰ درصد بیشتر موفق بوده اند و اموال مسروقه به صاحبانشان برگردانده شده است.

سرهنگ سلیمانی تصریح کرد: در زمینه دستگیری اتباع بیگانه نیز دیگر شاهد عبور کاروان های حمل اتباع به صورت باندی و چندخودرویی نیستیم و بیش از ۶ هزار نفر اتباع بیگانه در بم دستگیر و از کشور خارج شده اند.

به گفته او در زمینه دستگیری مجرمان نیز بیش از یک هزار و ۵۰۰ متهم تحت تعقیب در شهرستان بم دستگیر و به مراجع قضایی تحویل داده شده است.

سرهنگ سلیمانی ادامه داد: با توجه به اینکه بم یک شهرستان صنعتی به شمار می رود وظیفه امنیت بنگاه های اقتصادی نیز بر عهده نیروی انتظامی است و خوشبختانه در این منطقه هیچ بنگاه اقتصادی به دلیل مسایل امنیتی تعطیل نشده است.

او اظهار داشت: وضعیت معیشتی مردم به دلیل وجود تحریم های ظالمانه دشمن که بر مردم تحمیل شده دچار مشکل شده و قدرت خرید مردم پایین آمده که منجر به بروز آسیب اجتماعی می شود.

فرمانده انتظامی بم بیان کرد: در راستای برخورد با ناهنجاری های اجتماعی اقدامات بسیار خوبی در این شهرستان انجام شده و یکی از این آسیب ها همجواری با استان سیستان و بلوچستان و سرریز شدن برخی ناامنی ها و جرائم در شهرستان های شرقی استان کرمان بخصوص شهرستان بم است.

او گفت: نیروی انتظامی یکی از سازمان هایی است که حفظ امنیت جامعه و برخورد با ناهنجاری ها و آسیب اجتماعی را برابر قانون اساسی بر عهده دارد.

فرماندهی انتظامی شهرستان بم اظهار داشت: نام نیروی انتظامی بیشتر دستگیری قاچاقچیان، مخلان نظم و امنیت، اشرار، اراذل و اوباش را به یاد می آورد اما نیروی انتظامی وظیفه خدماتی نیز دارد که بعضا کسی نامی از آنها نمی برد.

او افزود: به جز وظیفه امنیت که بر عهده نیروی انتظامی است بسیاری از کارهای خدماتی دیگر مانند پلیس راهور، اماکن اطلاعات، گذرنامه اطلاعات و بسیاری از امور خدماتی که جزو وظایف روزانه نیروی انتظامی است که دیده نمی شود.

فرمانده انتظامی بم در پایان درباره پلیس هوشمند و حرکت هدفمند در این مسیر افزود: این هوشمندسازی در دو بخش انجام می شود که یکی از آنها مکاتبات اداری با قوه قضاییه است که بیش از ۹۸ درصد ارتباط پلیس با این قوه به صورت الکترونیک انجام می شود.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=85586
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.