کنترل حاشیه‌نشینی در استان کرمان

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: حاشیه‌نشینی در استان کرمان کنترل و از ایجاد آن تا حد امکان پیشگیری شده است .

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، یدالله موحد در شورای حفظ حقوق بیت‌المال در دادگستری استان کرمان با بیان اینکه مردم در تعیین تکلیف اراضی ملی و دولتی بلاتکلیف هستند اظهار داشت: پلاک ثبتی شناسنامه یک زمین است که باید در آگهی‌ها دقیقا درج شود.

وی با بیان اینکه در جنوب استان کرمان بسیاری از اراضی ملی و دولتی به نام مردم سند گرفته شده است و امروز مشکلات زیادی ایجاد کرده افزود: مدیران منابع طبیعی باید برگ تشخیص را با دقت تکمیل کنند و توان کارشناسی بگذارند.

رئیس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به اینکه مواردی داریم که یک شهر به طور کامل اراضی ملی است که بر روی آن ساخت و ساز مردم انجام شده است گفت: جلسه شورای حفظ حقوق بیت‌المال مربوط به اراضی جنوب استان کرمان برگزار شده است.

وی با بیان اینکه تعارضاتی بین پلاک‌های ثبتی وجود دارد و متولیان امور اراضی در جنوب استان این مشکل را مطرح کردند افزود: هماهنگی لازم بین متولیان برقرار شد و باید از اراضی دولتی حفاظت کرد.

موحد با اشاره به اینکه شورای حفظ حقوق بیت‌المال چند رسالت دارد که مهمترین وظیفه آن ایجاد هماهنگی و تعامل بین دستگاه‌های متولی امور اراضی در استان است گفت: بخش قابل توجهی از اراضی دولتی به بیت‌المال برگشت داده شده است.

وی با بیان اینکه حاشیه‌نشینی در استان کرمان کنترل و از ایجاد آن تا حد امکان پیشگیری شده است افزود: حریم و بستر رودخانه‌ها یک معضل در کشور است اما در استان قدم‌های خوبی برداشته شده تا حریم رودخانه‌ها شناسایی شود.

رئیس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به اینکه تصرف بستر رودخانه‌ها با جدیت پیگیری می‌شود گفت: شهروندان در حریم و بستر رودخانه اقدام به ساختمان‌سازی نکنند که هم خطرناک و هم غیرقانونی است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=38232
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.