در سال گذشته صورت گرفت؛


۲۹ محکوم به قصاص به زندگی بازگشتند

رئیس کل دادگستری استان کرمان از تحقق ۲۹ فقره رهایی از قصاص با تلاش مسئولان قضایی استان در سال گذشته خبر داد.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایسنا، یدالله موحد رئیس کل دادگستری استان کرمان با بیان اینکه روحیه گذشت یکی از خصایص مهم و توصیه شده در قران کریم و ائمه اطهار است، اظهار کرد: در کنار روحیه گذشت و صلح دوستی مردم کرمان، تلاش‌های مسئولان قضایی استان و مساعدت‌های سران طوایف و ریش سفیدان، سال گذشته تعداد صلح و سازش و رهایی از قصاص در استان کرمان مسرت بخش بود.

وی با اشاره به تحقق ۲۹ فقره صلح و سازش در استان کرمان، افزود: سال ۱۴۰۰ تلاش‌های بسیاری برای ایجاد صلح و سازش و بازگشت تعدادی از محکومان قصاص به آغوش خانواده صورت گرفت.
رئیس کل دادگستری استان کرمان همچنین به تدوین و اجرای میثاق نامه عدالت و امنیت پایدار اشاره و خاطر نشان کرد: این عمل از ابتکارات دادگستری کل استان بوده و برای نخستین بار در سطح کشور در استان کرمان اجرایی شده است.
موحد با بیان اینکه مردم استان کرمان به کرامت و نجابت شهره هستند گفت: از این رو است که تلاش‌های گسترده شوراهای حل اختلاف استان در راستای ایجاد سازش در پرونده‌ها به نتایج بسیار خوبی ختم شده و این استان جایگاه خوبی را در سطح کشور در این زمینه به خود اختصاص داده است.
رئیس کل دادگستری استان کرمان در ادامه به تاکیدات رئیس قوه قضاییه مبنی بر استفاده از ارفاقات قانونی و اعطای عفو به زندانیان واجد شرایط اشاره کرد و افزود: با توجه به این تاکیدات و دغدغه‌های مسئولان قضایی استان و با بررسی‌های دقیق صورت گرفته توسط مسئولان مربوطه در سال گذشته تعدا ۸۱۹ زندانی مورد عفو واقع شده و به آغوش خانواده بازگشته اند.
وی خاطر نشان کرد: سال پیش رو نیز با کمک مسئولان قضایی و بررسی‌های کارشناسانه برنامه ریزی‌هایی در راستای عفو خواهیم داشت.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=86982
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.