۸۰ درصد از افرادی که در معابر حضور و تقاضای کمک می‌کنند تکدی‌گری شغل آنهاست

عباس صادق‌زاده، با اشاره به اینکه تکدی‌گری یک اختلال و انحراف اجتماعی است، افزود: باید به راهکارها و مواردی که برای کنترل این معضل اجتماعی در کنار جمع‌آوری متکدیان توجه جدی شود.

آنطور که تسنیم نوشته وی با بیان اینکه نابرابری‌های اجتماعی یک دلیل اصلی برای شیوع تکدی‌گری است، افزود: عدم توزیع ناعادلانه منابع در جامعه باعث آسیب‌های اجتماعی از این قبیل می‌شود.

مدیرکل بهزیستی استان کرمان با اشاره به اینکه از ابلاغ آئین‌نامه‌ دولت در مورد تکدی‌گری حدود 20 سال می‌گذرد، گفت: اگر این آئین‌نامه موفق بود باید در طول 20 سال اتفاقاتی می‌افتاد اما می‌بینیم که روزبه‌روز تکدی‌گری افزایش پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه ساماندهی موفق متکدیان زمانی اتفاق می‌افتد که به‌دنبال ایجاد فرصت‌های شغلی و توجه به همه انسان‌ها و گروه‌های اجتماعی باشیم نه اینکه به سراغ یک گروه خاص برویم، عنوان کرد: حق است که در زمینه مقابله و رفع آسیب‌های اجتماعی در جامعه، رسانه‌ها و همه آحاد جامعه در کنار هم ورود پیدا کنند.

صادق‌زاده با تاکید بر اینکه موضوعات و آسیب‌های اجتماعی مربوط به همه مردم و ساز و کارهای کنترل آن هم بر عهده مردم است، گفت: بحث ساماندهی در همه مسائل اجتماعی را باید از مردم طلب کرد.

وی با بیان اینکه طرح ساماندهی متکدیان با اراده قوی دستگاه‌های اجرایی استان از اول آذر آغاز می‌شود و در این طرح نیاز به حمایت مردم داریم تاکید کرد: مردم نباید به هیچ فردی که در سطح شهر در قالب تکدی‌گری تقاضای کمک می‌کند پول بدهند.

مدیرکل بهزیستی استان کرمان با اشاره به اینکه 80 درصد از افرادی که در معابر حضور پیدا کرده و تقاضای کمک می‌کنند غیربومی بوده و به‌نوعی تکدی‌گری شغل آنها است بیان کرد: شهروندان باید این افراد را به دستگاه‌های حمایتی ارجاع دهند.

وی با بیان اینکه خیر و صلاح جامعه در این است که از کمک به متکدیان در سطح شهر دوری کنیم، عنوان کرد: تعدادی از این افراد را شناسایی کردیم و حاضر شدیم دو برابر مستمری که با سایر افرادی که تحت پوشش بهزیستی هستند به آنها بدهیم تا دست از تکدیگری بردارند اما قبول نکردند.

صادق‌زاده با اشاره به اینکه مردم در موضوعات اجتماعی نقش‌آفرین اصلی هستند و باید از سازمان‌های مردم نهاد در حوزه آسیب‌های اجتماعی استفاده کرد گفت: متاسفانه در جامعه مردم از دانش اجتماعی خوبی برخوردار نیستند.

وی با بیان اینکه دانش اجتماعی در جامعه را باید بالا برده و مهارت اجتماعی باید به مردم آموزش داده شود افزود: مطالبه‌گری و مشارکت اجتماعی در حوزه مقابله با تکدی‌گری در جامعه لازم است.

مدیرکل بهزیستی استان کرمان با اشاره به اینکه یک بخش از ساماندهی متکدیان، حرفه‌آموزی و مهارت‌آموزی است عنوان کرد: مراکز دائمی آموزش مهارت‌های زندگی در درون ادارات بهزیستی در استان راه‌اندازی شده است.

مردم از کمک به متکدیان خودداری کنند

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=21288
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.