۸۶۸۲ پرونده در کرمان منجر به صلح شده است

به گزارش مهر، مهدی تقی زاده صبح چهارشنبه در جمع خبرنگاران در دادگستری کرمان گفت: اولویت اول شوراهای حل اختلاف، زمینه سازی برای اصلاح ذات البین است.

تقی زاده با بیان اینکه ۳۱۵ شورای حل اختلاف در ۳۱ حوزه قضائی این استان فعال است، افزود: ۲۲۶ شورا شهری و ۸۹ شورا نیز روستایی است.

وی ادامه داد: در حال حاضر هزار و ۵۰۶ نفر در شوراهای حل اختلاف استان کرمان مشغول خدمت به مردم در راستای رسیدن به اهداف والای شورای حل اختلاف هستند.

معاون قضایی رئیس کل دادگستری اعلام کرد: در سه ماهه نخست سال جاری ۳۵ هزار و ۱۵۳ فقره پرونده وارد شوراهای حل اختلاف استان کرمان شده که تعداد هشت هزار و ۶۸۲ فقره پرونده منجر به صلح و سازش شده است.

وی گفت: این آمار نسبت به سال گذشته یک درصد افزایش دارد و در مجموع ۳۴ هزار و۳۸۵ فقره پرونده مختومه شده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۵۶ شعبه از شوراهای حل اختلاف به سامانه cms متصل هستند، گفت: تمامی امور صدور ابلاغ، چاپ آگهی و بسیاری از امور دفتر توسط سیستم مدریت پرونده انجام می شود.

معاون قضایی رئیس کل دادگستری و رئیس شوراهای حل اختلاف استان کرمان گفت: در سه ماهه نخست سال ۱۳۹۸ بالغ بر ۷۸ درصد از ابلاغیه ها به صورت الکترونیکی ابلاغ شده است.

وی در خصوص چگونگی نظارت و بازرسی از شوراهای حل اختلاف این استان هم تصریح کرد: واحد بازرسی با نظارت و بازرسی های دقیق و قانونی، نحوه دادرسی و رسیدگی به پرونده ها توسط شعب را نظارت مسقیم و غیر مستقیم قرار می دهد.

وی ادامه داد: واحد بازرسی شورا در سه ماهه نخست سال ۱۳۹۸ به ۱۳ شهرستان استان کرمان عزیمت کرده و از شعب شوراهای حل اختلاف حوزه های قضایی و اجرای احکام به صورت حضوری بازدید کردند.

تقی زاده ادامه داد: نظارت کامل و جامعی نسبت به امور انضباطی اداری، اخلاقی و رفتاری اعضا و کارکنان شوراهای حل اختلاف استان و به ویژه نحوه برخورد با ارباب رجوع و تکریم آنها و میزان پرونده های وارده و مختومه و باقیمانده موجودی هر شعبه و بررسی میزان مختومه های منجر به صلح و سازش داشته است تا ضمن رفع نواقص و کاستی ها در جهت بهبود و اصلاح عملکرد شوراها گام های مثبت و سازنده ای برداشته شود.

وی ضمن اشاره به فلسفه تشکیل شوراهای حل اختلاف، اولویت اول در نهاد مذکور را زمینه سازی برای اصلاح ذات البین اعلام و از تلاش صادقانه همکاران قدردانی کرد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=30047
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.