اعتراض معدن‌کاران جواب داد/ وزیر صمت در روزهای کرونایی راهی کرمان می‌شود

وزیر صنعت، معدن و تجارت فردا برای افتتاح چند پروژه صنعتی و معدنی و بررسی مشکلات واحدهای صنفی متضرر از کرونا به کرمان سفر خواهد کرد، به نظر می‌رسد یکی از دلایل مهم این سفر غیرمنتظره بررسی مشکلات کارگران‌ زغال‌سنگ است.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی گفت: فردا چهارشنبه ۱۷ اردیبهشت ماه وزیر صنعت، معدن و تجارت برای افتتاح پروژه های صنعتی و معدنی و بررسی مشکلات بخش بازرگانی و مشکلات واحدهای صنفی به کرمان سفر خواهد کرد.

پورابراهیمی در خصوص محورهایی مورد توافق در نشست روز گذشته با وزیر صنعت و معادن و تجارت افزود: مشکلات صادرات محصولات کشاورزی به ویژه پسته، مشکلات واحدهای صنفی و اصناف به دلیل کرونا و نحوه حمایت از آنها، وضعیت اسف بار قیمت محصولات کشاورزی در جنوب استان تبادل نظر شد.

یکی از احتمالات این سفر غیر منتظره وزیر صمت به کرمان بررسی مشکلات کارگران زغال‌سنگ است.

این در حالی است که در ۲ روز قبل کارگران معادن زغال‌سنگ در اعتراض به عدم تحقق خواسته هایشان، در ساختمان شرکت زغال سنگ کرمان تجمع کردند. این دومین تجمع کارگران در 2 ماه اخیر بود.

مشکلات کشاورزی کشاورزان جنوب کرمان نیز در چند روز اخیر سر و صدای زیادی به پا کرده. وضعیت اسف بار قیمت محصولات کشاورزی از جمله گوجه و  پیاز مشکلات زیادی را برای کشاورزان به وجود آورده است.

“مهدی ابوالحسنی”  مدیر روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان نیز در تشریح جزییات سفر وزیر صمت گفت: در این سفر به بررسی مشکلات اقتصادی کرمان و افتتاح چند پروژه  اقتصادی پرداخته می‌شود.

وی افتتاح این پروژه‌ها را گامی بزرگ در جهت توسعه صنعتی و حفظ محیط زیست استان  دانست و در ادامه به پروژه‌هایی که فردا از طریق ویدئوکنفرانس توسط رییس جمهور افتتاح می‌شود اشاره کرد و افزود: افتتاح کارخانه تولید اکسیژن به ظرفیت ۷۵۰ متر یک تن در روز با سرمایه گذاری ۳۰۵ میلیارد ریال و ۲۶ میلیون یورو که زمینه اشتغال ۳۱ نفر را به‌صورت مستقیم ایجاد می‌کند یکی از پروژه هایی است که در این سفر افتتاح خواهد شد.

مدیر روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان ادامه داد: افتتاح طرح توسعه ذوب خاتون آباد با افزایش ظرفیت سالانه از ۸۰ هزار به ۱۲۰ هزار تن مس آندی با سرمایه گذاری یک هزار و ۹۹۲ میلیارد ریال و ۸۲ میلیون یورو که برای ۲۸ نفر به‌صورت مستقیم اشتغال‌زایی دارد و افتتاح کارخانه اسید سولفوریک ذوب مس خاتون آباد با ظرفیت سالانه ۶۰۰ هزار تن، سرمایه گذاری ۷۳۰ میلیارد ریال و ۹۶ میلیون یورو که زمینه اشتغال ۶۵ نفر را به صورت مستقیم فراهم کرده از دیگر پروژه های مورد بهره برداری در این سفر است.

وی خاطر نشان کرد: این پروژه در راستای تبدیل ذوب مس خاتون آباد به صنعتی سبز و سازگار با محیط زیست می‌باشد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=48765
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.