اعتصاب کارگران معدن گوجهر راور| حقوق کارگری کفاف زندگی را نمی‌دهد

جمعی از کارگران معدن روی گوجهر شهرستان راور به دنبال مشکلاتی از جمله حقوق پایین و امنیت شغلی دو روز است دست از کار کشیده‌اند.

انگار حقوق کارگری کفاف زندگی کارگران را نمی دهد. کارگران معدن روی گوجهر راور ۲ روز است به همین دلیل دست از کار کشیده و اعتصاب کرده‌اند.

یکی از کارگران به «کرمان نو» می‌گوید: با ۲ فرزند، ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان حقوق می‌گیرد. او از مخارج سنگین زندگی و این حقوق کم گله دارد. امنیت شغلی هم که مثل همیشه پازل گمشده زندگی کارگران است.

بر اساس شنیده‌ها مدیرعامل این معدن قصد افزایش حقوق را داشته اما با مخالفت هیات مدیره مواجه شده است. حتی خبرهایی از تغییر مدیر عامل نیز شنیده می‌شود.

حدود ۲۲۰ کارگر در این معدن مشغول به کار هستند. معدنی که از سال ۸۶ تا ۹۴ در مقاطع زمانی مختلف با تعطیلی مواجه شده و 5 مدیرعامل عوض کرده است. سیدرضا مصطفوی مدیرعامل فعلی معدن اما مدعی است هیچ مشکلی در این معدن وجود ندارد.

او با بیان این که حق و حقوق کارگران به طور کامل پرداخت می‌شود گفت:«اگر حقوق کارگری پرداخت نشد از جیب خودم میدهم.»
مصطفوی ادامه داد: اگر هیئت مدیره بنده را بخواهند برای ادامه مشکلی ندارم مگر این که تصمیم دیگری بگیرند.

غفاری رئیس اداره کار شهرستان راور نیز با اشاره به بازدید از این معدن گفت: حقوق این کارگران بر اساس حقوق اداره کار است که تا الان پرداخت شده اما تصمیم افزایش حقوق اداره کار با شورای عالی کار است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=62358
2 نظرات
  1. محمد می گوید

    سلام
    این چند وقته کلی خبر در مورد حقوق کارگرا اومده. ولی همشون میگه که الان حقوق کارگرا 2800 هست. ولی الان حقوق کارگرا 2 میلیونه نه 2800. تازه اگه سابقه داشته باشه و دو تا بچه هم داشته باشه تازه میرسه به 2800.لطفا اینو تو خبرا بگید

  2. رضا می گوید

    سیدرضامصطفوی هم با همه داد و بیداداش و جون کندناش رفت ..این میزای مدیرعاملی به هیچکس وفا نداره یادش بخیر مصطفوی چقد باهم کل کل داشتیم و چه شبایی تو اون روستا تو اون مهمونسرا باهم گذروندیم تا این معدن معدنی بشه ای روزگار……‌

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.