بازگشایی مساجد ۱۳۲ شهرستان با وضعیت سفید| احتمال فعالیت برخی مدارس کشور از ۲۷ اردبیهشت

رییس جمهور گفت: از فردا مساجد ۱۳۲ شهرستان که وضعیت سفید دارند، بازگشایی می‌شود.

تسنیم گزارش داده؛ حسن روحانی رییس‌جمهور صبح امروز در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام کرد: برای 132 شهرستانی که شرایط سفید دارند و در جلسه گفته شد بگوییم شرایط «کم‌خطر» دارند، مساجدشان از فردا باز مید شود،

وی افزود: نمازجمعه‌های این مناطق نیز برپا می شود و مساجدی که پروتکل‌ها را رعایت می‌کنند دو زیبایی دارند، یکی زیبایی معنوی و یکیی زیبایی نظم و یعنی هم عمل واجب و هم عمل مستحب در آن انجام می‌شود.

روحانی همچنین درباره بازگشایی مدارس برخی مناطق گفت: در جلسه پیشنهاد داده شد که مدارس مناطقی که در مناطق کم‌خطر هستند از 20 اردیبهشت بازگشایی شده و یک ماه آموزش ادامه یابد و بعد از آن امتحانات برگزار شود ولی من در این‌باره نگران بودم و زمان آن را به تاریخ 27 اردیبهشت انداختیم که تا آن زمان مطالعات و بررسی‌ها صورت بگیرد و تصمیم‌گیری شود.

رییس‌جمهور ادامه داد: وزارت بهداشت اعلام کرده که پروتکل‌های بهداشتی در مجموع 83 درصد به طور متوسط در کشور مراعات شده است.

البته این عدد برای برخی از شهرستان‌ها 92 درصد اعلام شد.

روحانی به صراحت گفت: پایان کرونا روشن نیست و هنوز دارویی که این بیماری را درمان می‌کند هم مشخص نبوده و هنوز همه برای واکسن تلاش می‌کنند. ممکن است بنابراین ما باید خود را برای شرایط بد آماده کنیم.

وی افزود: باید با بدبینی نگاه کنیم یعنی بگوییم این شرایط ممکن است تا تابستان و یا تا چندین ماه ادامه داشته باشد. باید به نیروهای انسانی خود بپردازیم و درباره تجهیزات‌مان نیز باید بررسی و دقت داشته باشیم.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=48571
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.