روند نگران‌کننده ابتلای کادر درمان کرمان به کرونا | 17 نفر دیگر مبتلا شدند

بر اساس آخرین آمار منتشر شده از شمار مبتلایان کرونا در استان کرمان، ۱۷ نفر از کادر درمانی استان به این ویروس مبتلا شده‌اند.

بنا بر اعلام دانشگاه علوم پزشکی کرمان ۶۴ بیمار جدید کرونا در ۲۴ ساعت گذشته در استان شناسایی شده اند.

همچنین بر اساس آخرین آمار، از مجموع ۶۴ بیمار شناسایی شده ی امروز ۳۱ مورد بیمار سرپایی، ۱۷ مورد پرسنل درمانی، ۹ مورد از بیماران بستری و ۷ مورد اطرافیان بیماران بوده‌اند.

بدین ترتیب با یک حساب سرانگشتی میتوان دریافت که ۲۷ درصد از مبتلایان در۲۴ ساعت گذشته کادر درمانی هستند.

اگر نگاهی به آمار مبتلایان در طول هفته گذشته یباندازید، متوجه می شوید که از ابتدای هفته تا امروز، بطور میانگین روزانه ۴۰ نفر به کرونا مبتلا شده اند.

این رقم برای کادر درمان استان کرمان با 28 مبتلا در هفته (۱ نفر 28 اردیبهشت، ۱ نفر 29 اردیبهشت، 9 نفر 31 اردیبهشت و 17 نفر امروز 2 خرداد99)، بطور میانگین روزانه برابر با ۴ نفر بوده است.

البته که این روند شیوع، مخصوصا در بین پرسنل درمانی نگران کننده به نظر می رسد.

اما سوال اینجاست، دلیل شیوع ویروس کرونا تنها افزایش تعداد آزمایش ها و غربالگری بیماران سرپایی است؟

اگر اینطور باشد، پس چرا ابتلای کادر درمان نیز به این بیماری افزایش پیدا کرده است؟ یعنی قبل از افزایش شمار تست ها، کادر درمانی که هر روز با بیماران سر و کار داشتند کنترل نمی شدند؟

آیا دلیلش این نیست که بیماری به صورت خطرناکی روند صعودی خود را در پیش گرفته است.

با توجه به آنچه که در این گزارش به آن اشاره شد، انتظار می رود قبل از آنکه دیر شود، مسئولین استان بار دیگر با تصمیمات جدی خود در ستاد مقابله با کرونا جلوی شیوع بیشتر کووید۱۹ را در استان بگیرند.

البته در این میان مردم نیز که رفتارهایشان اخیرا نشان می دهد دیگر کرونا را مانند روزهای اول جدی نمی گیرند، نقش بسیار موثری در قطع زنجیره ی انتقال را دارند و باید بیش از پیش به مسائلی از قبیل رعایت فاصله گذاری اجتماعی، پرهیز از رفت و آمدهای غیرضروری و رعایت بهداشت فردی اهمیت دهند تا بلکه از شر ویروس کرونا در امان بمانند.

کروناویروس| ۲۰ درصد مبتلایان امروز در کرمان از کادر درمان هستند

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=49898
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.