طغیان رودخانه‌ها در کوهبنان


سیل محور کوهبنان به بافق را مسدود کرد

سرپرست فرمانداری کوهبنان گفت: با بارندگی‌های روز گذشته در سطح حوضه آبگیر رودخانه ده‌علی این رودخانه طغیان کرد و سیلابی حاصل موجب مسدود شدن جاده کوهبنان به بافق در محل دهستان خرمدشت شد.

مجید توکلی سرپرست فرمانداری کوهبنان امروز جمعه ۷ امرداد به فارس گفته که با توجه به هشدارهای ستاد پیشگیری و مقابله با بحران استان در سطح قرمز برای آخر هفته جاری در استان و با توجه به مصوبات جلسه ستاد مذکور ستاد مدیریت بحران شهرستان کوهبنان در آماده باش کامل بوده و در جریان بارندگی‌ها با حضور میدانی به رصد مشکلات جاری پرداخته‌اند.

او خاطرنشان کرد: در جریان بارندگی‌ها در منطقه فتح آباد و در بیابان جور کلیه مسیل‌ها و رودخانه‌های منطقه جاری و موجب تخریب جاده‌ها و مسیرهای این منطقه شد.

 توکلی افزود: با مدیریت از قبل برق کلیه چاه‌های دشت فتح آباد به جهت جلوگیری از هرگونه خسارت احتمالی قطع شد اما جاری شدن رودخانه فتح آباد موجب شکستگی پای حدود ۳۰ تیر برق شد.

سرپرست فرمانداری کوهبنان گفت: در بارندگی های دیروز عصر در منطقه کوه جور نیز موجب سیلابی شدن کلیه مسیل‌ها و جاری شدن رودخانه شد و در مناطقی سیلاب جاری شده به سمت روستای جور سرایز که با مدیریت میدانی شورا و دهیاری روستا و با تامین ماشین‌آلات مورد نیاز از سوی ستاد بحران شهرستان مسیرهای فرعی مسدود و هدایت آب داخل روستا به معابر اصلی انجام شد که خوشبختانه خسارتی به منازل و خانه‌های روستای مذکور وارد نیامد اما به معابر روستا خساراتی وارد که در حال جمع‌بندی آنها هستیم.

وی بیان داشت: با بارندگی‌های روز گذشته در سطح حوزه آبگیر رودخانه ده‌علی این رودخانه نیز طغیان کرده و سیلابی شد و موجب مسدود شدن جاده کوهبنان به بافق در محل دهستان خرمدشت شد.

توکلی تصریح کرد: حجم سیلاب در دهستان خرمدشت به‌قدری زیاد بود که سیل‌بندهای اطراف در برخی مناطق تخریب و آب به سمت قنات‌های این منطقه گسیل شده است.

وی ادامه داد: برآورد انجام شده از حجم خسارت‌های وارده حاکی از این است که تاکنون بیش از ده میلیارد ریال در حوزه‌های کشاورزی، جاده‌ها، خیابان‌ها و معابر روستایی، سیل‌بندها و کانال‌های هدایت آب و نیز خطوط انتقال برق به شهرستان کوهبنان خسارت وارد شده است که جمع‌بندی نهایی در حال انجام است.

 

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=92951
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.