معاون دانشگاه علوم پزشکی بم: هیچ کلاس حضوری در این دانشگاه برگزار نمی‌شود

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی بم گفت: ما در بحث آموزش، تابع دستورالعمل وزارت بهداشت هستیم و تاکنون برخلاف آن هم عملی نکرده‌ایم.

تعدادی از مخاطبان «کرمان نو» با ارسال پیام‌هایی مدعی بودند که دانشگاه علوم پزشکی بم دانشجویان را مجبور به حضور در دانشگاه و شرکت در کلاس‌های درسی کرده است.

از آنجایی که بازگشایی دانشگاه‌های علوم پزشکی به صورت حضوری در ستاد ملی کرونا تصویب نشد و قطعاً برگزاری کلاس حضوری خلاف دستور ستاد ملی است، برای روشن شدن این موضوع با معاونت آموزشی این دانشگاه گفت و گو کردیم.

حسین آقا عسکری به ما گفت: بازگشت دانشجویان به دانشگاه دستورالعمل دارد و در حال حاضر بر طبق آن حضور فیزیکی دانشجوها در دانشگاه ممنوع است.

وی افزود: همان‌طور که وزارت بهداشت هم اعلام کرده است، ما آموزش حضوری نداریم و این کار بر خلاف دستور وزارت است و ما هم چنین کاری نکرده‌ایم.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی بم عنوان کرد: اکنون فقط دانشجویانی که سال آخر هستند و دوره کارورزی خود را می‌گذرانند در بیمارستان‌ها به صورت عملی کار می‌کنند.

وی ادامه داد: این دانشجویان شامل پزشکان سال آخر، پرستاران، ماماها، دانشجویان اتاق عمل و… می‌شوند که جز کادر درمانی هستند و باید حضور داشته باشند.

عسکری گفت: حضور کارورزان در بیمارستان الزامی است و از اول اردیبهشت ماه هم این دستور اعمال شده است.

وی افزود: در رابطه با برگزاری کلاس‌های حضوری بقیه دانشجویان نیز وزارت بهداشت تصمیم دارد بعد از ماه رمضان کلاس‌ها را با شرایط خاص به صورت حضوری برگزار کند اما این به شرط تصویب در ستاد ملی کرونا است.

به گفته وی طبق دستور وزارت بهداشت در حال حاضر دانشجویان می‌توانند به صورت خودمختار درخواست حذف‌ترم و یا تقاضای مهمان در دانشگاه‌های دیگر بدهند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=48800
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.