کمربندی شاهد بلای جان سیرجان کرونا زده

یکی از مهم‌ترین دلایل بالا رفتن آمار کرونای سیرجان عبور و مرور زیاد خودروها به ویژه ماشین‌های سنگین از داخل محدوده شهری است؛ این در حالی است که ساخت کمربندی جدید این شهرستان چندین سال مسکوت مانده است.

حمزه سلمانی| سیرجان جزو اولین شهرستان‌های استان کرمان بود که درگیر موج چهارم کرونا شد. آمارها در سیرجان بسیار نگران کننده بالا رفته و مشاهده کرونای انگلیسی نیز بر این حساسیت افزوده است.

یکی از مهم ترین دلایل بالارفتن آمار کرونای سیرجان عبور و مرور زیاد خودروها به ویژه ماشین‌های سنگین از داخل محدوده شهری است. موضوعی که استاندار کرمان نیز در جلسه ستاد کرونای شنبه نهم اسفند به آن اشاره کرد.

گسترش شهر سیرجان باعث شده کمربندی این شهرستان در میان شهر و منطقه مسکونی قرار بگیرد. ساخت کمربندی جدید سیرجان نیز چندین سال مسکوت مانده و اثر آن به شدت در این روزهای کرونایی دیده می‌شود.

به گفته سهراب بهاالدینی فرماندار ویژه شهرستان سیرجان روزانه حدود ۸ هزار خودرو از کمربندی شاهد شهرستان سیرجان عبور می‌کند که اغلب کامیون‌هایی از سراسر کشور هستند.

بهاءالدینی ادامه داد: کمربندی شاهد یک خیابان است و عبور کامیون‌ها زیرساخت‌های شهری را خراب می‌کند. از طرفی توقف این کامیون‌ها در داخل شهر باعث انتقال ویروس کرونا در شهر شده است.

فرماندار سیرجان گفت: ۲ باند از کمربندی جدید زیر بار ترافیکی است اما لاین رفت آن به سمت بندرعباس که حدود ۶۰ کیلومتر می‌شود ساخته نشده است. او افزود: در مقطعی وزارت راه و شهرسازی با جهاد نصر توافقی انجام داد، چند روزی کار شروع شد اما به دلیل نوسانات ارز متوقف شد.

حاجی زاده: مکاتبات نتیجه لازم را نداشته است

علی حاجی زاده مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان می‌گوید طراحی کمربندی جدید به صورت آزادراه است که ۲ خط آن توسط دولت در سال‌های قبل ساخته شده اما چهار خط باقی مانده قرار است به صورت مشارکتی ساخته شود.

او ادامه داد: یکی از شریک‌ها در این طرح یک شرکت کرمانی است که طبق تفاهم نامه باید ۵۳ کیلومتر آن را انجام دهد.

حاجی زاده با اشاره به این که قرارداد این طرح با شرکت ساخت زیربناهای حمل و نقل کشور است گفت که مکاتبه لازم انجام شده اما تاکنون نتیجه ای نداشته است.

فرماندار ویژه شهرستان سیرجان عنوان کرد: شرکت گل گهر جاده ای دارد که به بندرعباس متصل می شود. اگر این جاده هم که ۱۵ کیلومتر آن باقی مانده احداث شود می‌تواند بخشی از بار ترافیکی را جبران کند.

بهاءالدینی در زمینه اقدامات فعلی در زمینه کنترل ویروس کرونا گفت: تنها کاری که در حال حاضر می‌توانیم انجام دهیم نصب چند تابلو در ورودی شهر است که توقف کامیون‌ها در سطح شهر ممنوع بوده و در صورت توقف از طریق پلیس راهور با آن‌ها برخود می‌شود.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=65823
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.