آتش جان یک زن را در کوره‌های آهک محله صنعتی گرفت

زنی 45 ساله صبح امروز در اثر آتش‌سوزی در کوره‌های آهک محله صنعتی کرمان جان باخت.

حمزه سلمانی| اتاقک کوچکی از بلوک با سقف چوبی در کوره‌های آهک محله صنعتی تنها سرپناه زن تنهایی بود که آتش جان او را گرفت. صبح امروز زنی حدود 45 ساله در آتش سوخت تا بار دیگر نام کوره‌های آهک محله صنعتی بر سر زبان‌ها بیایید. آن طور که روابط عمومی آتش‌نشانی کرمان می‌گوید حلب آتشی که در این اتاقک وجود داشته علت آتش‌سوزی است.

جهانشاهی می‌گوید از زمان تماس با آتش نشانی بعد از سه دقیقه آتش‌نشان‌ها در محل حادثه حاضر شدند اما این زمان شروع آتش‌سوزی نیست. مطمئنا آتش‌سوزی زودتر اتفاق افتاده و چون کوره‌ها با مناطق مسکونی فاصله اندکی دارند تماس با آتش نشانی طول کشیده و در نهایت نیز به علت ریزش سقف امکان نجات وجود نداشته است.

به گفته روابط عمومی آتش‌نشانی کرمان احتمال استعمال مواد مخدر و نداشتن هوشیاری کامل نیز وجود دارد که باید پزشکی قانونی آن را تایید کند.

مدت‌هاست در سرمای زمستان افراد بی‌خانه‌مان و آسیب‌دیده اجتماعی شهر کرمان به علت نداشتن سرپناهی از جمله گرمخانه‌ها راهی حاشیه شهر می‌شوند. یکی از این مکان‌ها کوره‌های آهک محله صنعتی است. جایی که این افراد برای استفاده از گرمای کنار کوره‌ها به آنجا پناه می‌برند.

کوره‌هایی که رفتنی نیستند

بحث جابجایی کوره‌های آهک محله صنعتی کرمان مدت‌ها مطرح شده است. بارها رسانه‌های مختلف به این موضوع پرداخته‌اند. مسئولین هم هر بار زمانی را تعیین کرده و قولی داده‌اند. در یکی از تازه ترین اظهارات 16 دی ماه معاون دادگستری استان کرمان از انتقال کوره‌های آهک‌پزی خبر داده و گفته بود: «انتقال کوره‌های آهک پزی از محله صنعتی از شنبه هفته آینده انجام می شود.»

حادثه امروز اما خبر از وجود این کوره‌ها در محله صنعتی می دهد. سوال اینجاست چرا با وجود پیگیری‌های متعدد این کوره‌ها به محل جدید که در دشت زحمتکشان جاده چترود است منتقل نمی شوند.

طرف دیگر ماجرا راه اندازی مراکزی مانند گرمخانه‌ها برای اسکان افراد بی سرپناه و آسیب دیده اجتماعی در هوای سرد زمستان است. این گونه حوادث جای خالی گرمخانه‌ها در کرمان را بیش از پیش نشان می‌دهد. هرچند اخیرا معاون خدمات شهری شهرداری خبر از راه‌اندازی 4 گرمخانه در کرمان داده است و امیدواریم قبل از وقوع حادثه‌ای دیگر شاهد راه اندازی گرمخانه‌ها باشیم.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=62678
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.