آموزش مهم‌ترین وظیفه کانون‌های کارآفرینی

مداح رئیس کانون کارآفرینان استان کرمان با بیان اینکه مهم ترین وظیفه ما آموزش و تربیت کارآفرینان است گفت: نیروی جوان دانشگاه باید مسیر شغلی خود را از زمان تحصیل بداند.

سیزدهمین جشنواره کارآفرینان برتر استان صبح امروز ۲۱مهرماه با حضور معاون اقتصادی استانداری، مدیرکل کار استان و رئیس کانون کارآفرینان در استانداری کرمان برگزار شد.

مداح رئیس کانون کارآفرینان استان کرمان با اشاره به اینکه کانون کارآفرینی بعد از ۵ سال تعطیلی، مجدد شروع به کار کرده است گفت: امیدواریم بتوانیم قدم موثری در این دوسال برای بالا بردن نرخ اشتغال داشته باشیم.

وی ادامه داد: کانون کارآفرینی کشور با هدف پیاده سازی فرهنگ کارآفرینی  و انتقال دانش نخبگان در جهت توسعه کارآفرینی با مصوبه دولت در سال ۸۹ ایجاد و تشکیل کانون های کارآفرینی در دستور کار قرار گرفت.

رئیس کانون کارآفرینان استان کرمان گفت: هر کار موثری که در کشورهای برتر دنیا انجام شده در طول زمان بوده است. باید فکر کنیم برای نسل آینده چه کاری می توانیم انجام دهیم.

وی با اشاره به عملکرد کانون های کارآفرینی در سال ۹۴ گفت: اجرای طرح هایی مثل طرح مثلث گردشگری و طرح گیاهان دارویی از طرح های خوب اجرا شده در این سال است.

مداح افزود: همچنین عدم تعامل مستمر مدیران دولتی با بخش خصوصی از چالش های ایجاد شده است که در حال حاضر نیز وجود دارد.

رئیس کانون کارآفرینان استان کرمان با بیان این که عدم تمکن مالی از دیگر چالش های کانون های کارآفرینی است گفت: کانون های کارآفرینی بدون تامین اعتبار دولتی قادر به فعالیت نیستند.

وی افزود: نداشتن هویت قانونی از دیگر چالش های کانون های کارآفرینی است.

مداح با پیشنهاد حضور یک نماینده از کانون در کارگروه اقتصادی استانداری و شورای گفتگوی بخش دولتی و خصوصی گفت: این کار به آینده کانون کارآفرینی استان کمک می کند.

وی افزود: در سال های اخیر فرمت و ساختار کارآفرینی عوض شده و ما باید بر اساس فرمت جدید تغییر کار بدهیم.

مداح عنوان کرد: نگرانی دیگر وجود فقط یک مرکز شتابدهی در استان است در حالی که به عنوان مثال در سیستان سومین مرکز شتابدهی در حال افتتاح است.

وی افزود: مهم ترین وظیفه ما آموزش و تربیت کارآفرینان است،‌ نیروی جوان دانشگاه باید مسیر شغلی خود را بداند. باید برای نسل آینده از الان کار کنیم.

ورودی بازار کار در استان کرمان سالانه ۳۵ هزار نفر است

مدیرکل کار استان با اشاره به این که سه نفر از کارآفرینان برتر استان کرمان از بخش صنعت، دو نفر از بخش خدمات و یک نفر از بخش کشاورزی است گفت: در ۱۳ دوره برگزاری جشنواره تاکنون ۴۳ نفر کارآفرین برتر استانی و ۹ نفر کارآفرین برتر ملی داشته ایم.

اسماعیلی تصریح کرد: از شش نفری که امروز تجلیل یک شود یک نفر به عنوان کارآفرین برتر ملی معرفی شده که با حضور رییس جمهور تقدیر خواهد شد.

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان کرمان بیان کرد: با توجه به مشکلات اقتصادی، تورم، مباحث اجتماعی و … قدم گذاشتن در حوزه کارآفرینی در واقع جهاد اقتصادی است و کسانی که در این راه گام بر می دارند، باید حمایت شوند.

وی افزود: متاسفانه در قانون هیچ حمایت رسمی از کارآفرینان نداریم و این افراد فقط به عشق اشتغال، تولید و تعهدی که به کشور و استان دارند، قدم به عرصه تولید و فعالیت اقتصادی گذاشته اند.

اسماعیلی در بخش دیگری از سخنانش اظهار کرد: سالانه ۳۵ هزار نفر ورودی بازار کار در استان کرمان است. امسال ۲۲۰۰ نفر وارد دستگاه های دولتی می شوند که باید ۳۳ هزار نفر در بخش های خوداشتغالی، کارآفرینی، مزد بگیری و … مشغول به کار شوند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=57241
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.